خبرگزاری کار ایران

معاون صنایع دستی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد:

هنرهای سنتی منسوخ شده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد احیاء می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۸۸۲۵۶

وحدتی از شناسایی استعدادها و پتانسیل‍های هرمنطقه، جهت احیاء هنرهای سنتی منسوخ شده حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از احیاء هنرهای سنتی منسوخ شده در حوزه صنایع دستی این استان خبرداد.

سید روح اله وحدتی به ایلنا در یاسوج گفت: حدود ۱۰ هنر سنتی در حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به فراموشی سپرده شده بود که با پیگیری ها و برنامه ریزی های جدید درصددیم این هنرها احیاء شوند.

وی هنرهای منسوخ شده در حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد را سیاه چادر بافی، نمدمالی، وریس بافی، مشته بافی، سفره بافی، نی چیت بافی، آئینه دان، سبدبافی، مفرش بافی و گچمه بافی عنوان کرد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای شروع کار باهدف احیای این هنرها، اعتباری معادل ۵۶۰ میلیون ریال به حوزه صنایع دستی این اداره کل تخصیص یافت.

وحدتی از شناسایی استعدادها و پتانسیل های هرمنطقه جهت احیاء هنرهای سنتی منسوخ شده حوزه صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد خبرداد.

وی گفت: مناطق مستعد برای احیای این هنرها شناسایی و در هفته آینده فعالیت های مرتبط آغاز می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز