خبرگزاری کار ایران

مدیر فنی مجتمع تولیدی دناصنعت یاسوج:

ضرر چندصد میلیونی قطع برق به بزرگترین مجتمع کارآفرینی کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۷۸۷

تمام این مشکلات را می‌توان با نصب تجهیزات و ابزارهای دقیق و مناسب در کنترل پست‌ها و فیدرها و جاهای حساس دیگر به حداقل رساند.

ایلنا - یاسوج: مدیر فنی مجتمع تولیدی دناصنعت یاسوج با اعلام اینکه این مجتمع تولیدی بشدت به یک برق مطمئن نیاز دارد، گفت: اگر در هنگام تولید، برق این مجتمع قطع شود لوله‌های تا قطر ۴ متر و وزن چندین تن جزء ضایعات محسوب شده و امکان مرمت آن‌ها نیز وجود نخواهد داشت.

«مهندس صابر آزادوار» در گفتگو با ایلنا از یاسوج با اشاره به اینکه لوله‌های تولیدی این مجتمع در خشکی و دریا در عمق بسیار زیاد نصب می‌شوند ادامه داد: چون این لوله‌ها فشاری تا ۳۲ بار را تحمل می‌کنند، در پروسه تولیدی هیچگونه توقفی پذیرفتنی نیست.

وی با تاکید بر اینکه لوله‌های تولید شده در دنا صنعت در دمای بالای ۴۰۰ درجه سانتی گراد تولید می‌شوند گفت: نقش مرکز برق استان قبل از قطعی برق در خبر رسانی صحیح و بموقع به مسئولین این مجتمع بسیار پر رنگ است.

دانش آموخته دانشگاه امپریال کالج لندن تصریح کرد: متاسفانه علی رغم درخواست‌های مکرر مسئولین دناصنعت به شرکت برق استان کهگیلویه و بویراحمد برای انجام اطلاع رسانی بموقع قبل از قطع جریان برق، جز در یک برهه کوتاه مدت، این مهم در موارد دیگر بدست فراموشی سپرده شده و این کارخانه در برابر خسارت‌های هنگفت قرار گرفته است.

آزادوار با اعلام این مطلب که در بسیاری از موارد در اثر خاموشی‌های اتفاقی و تصادفی، بعضا به دلیل بالانس نبودن جریان برق در خطوط انتقال باعثسوختن یکی از فیوزهای بالای تیر برق می‌شود اظهار داشت: علی رغم وجود تجهیزات متعدد حفاظتی در این مجتمع، متاسفانه بدلیل طولانی شدن وضعیت دو فاز و نبود تجهیزات لازم در مرکز کنترل برق یاسوج که مانع استمرار این وضعیت شوند خسارت‌های زیادی به تاسیسات و دستگاههای این مجتمع تولیدی وارد شده است.

مدیر فنی مجتمع تولیدی صنعتی دنا صنعت یاسوج با اشاره به اینکه به دلیل قطعی مکرر برق شهرک صنعتی فرودگاه تا کنون دستگاه‌های متعددی در این مجتمع دچار خسارت‌های جبران ناپذیری شده‌اند ادامه داد: در بسیاری از موارد پس از خاموشی و وصل مجدد برق به دلیل افزایش زیاد ولتاژ و وارد شدن فشار الکتریکی بیش از حد معمول به سایر تجهیزات این مجتمع نیز خسارت‌هایی وارد شده است.

وی تاکید کرد: تمام این مشکلات را می‌توان با نصب تجهیزات و ابزارهای دقیق و مناسب در کنترل پست‌ها و فیدر‌ها و جاهای حساس دیگر به حداقل رساند.

آزادوار با اعلام این پرسش که چه کسی جوابگوی خسارت‌های وارد شده به این مجتمع خواهد بود؟ ادامه داد: قطعا با وجود تمامی این خسارت‌ها، گوش شنوایی برای حل این مشکلات وجود ندارد و این داستان همچنان ادامه خواهد داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز