خبرگزاری کار ایران

فرماندار بویراحمد با ابراز خرسندی از عملکرد آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد:

پس از ۳۶ سال، روستایی بویراحمد از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۶۸۵

دلیل خرسندی ام از افتتاح این طرح در حقیقت خوشحالی و رضایت وصف ناپذیر مردم این روستا است که به گفته آنان پس از ۳۶ سال رنج بی آبی سرانجام با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان صاحب آب آشامیدنی سالم شده اند.

ایلنا - یاسوج: طرح آبرسانی به روستای آزادی لوداب شهرستان بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور جمعی از مسوولان اجرایی کهگیلویه و بویراحمد و محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا از یاسوج، فرمانداربویراحمد در آیین بهره برداری این طرح گفت: پروژه‌های مختلف عمرانی و فراوانی در این بخش افتتاح و به بهره برداری رسیده ولی هیچ کدام از آن‌ها به اندازه این طرح برایم لذت بخش نبود.

«محمد آلفونه» افزود: دلیل خرسندی‌ام از افتتاح این طرح در حقیقت خوشحالی و رضایت وصف ناپذیر مردم این روستاست که به گفته آنان پس از ۳۶ سال رنج بی‌آبی سرانجام با تلاش شرکت آب و فاضلاب روستایی استان صاحب آب آشامیدنی سالم شده‌اند.

وی بیشترین مکاتبات و مراجعه مردمی از بخش لوداب از این روستا را برای رفع مشکل آب آشامیدنی ذکر کرد.

فرماندار بویراحمد در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از مهم‌ترین موانع در انجام و شتاب بخشی طرح‌های عمرانی در روستاهای این شهرستان پراکندگی و سخت گذر بودن آن‌هاست.

آلفونه افزود: بیش از ۶۰۰ روستا دارای سکنه در شهرستان بویارحمد وجود دارد که حدود نیمی از این روستا‌ها زیر۲۰ خانوار جمعیت هستند.

وی با تقدیر از شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد برای اجرای طرح‌های آبرسانی به دور‌ترین و سخت گذر‌ترین روستاهای شهرستان بویراحمد، گفت: کارکنان خدوم این شرکت با وجود محدودیت‌های اعتباری و تنها با کار جهادی مردم محروم این روستا‌ها را از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره‌مند می‌کنند.

مسوول ارشد اجرایی شهرستان بویراحمد گفت: در سال گذشته که برخی ادارات این شهرستان حتی به ۲۰ درصد تعهدات و اجرای طرح‌های عمرانی خود با توجه به کمبود اعتبارات عمل نکردند شرکت آب و فاضلاب روستایی توانست به بیش از ۹۰ درصد تعهدات خود عمل کند.

آلفونه افزود: این در حالی است که هدرروی و وجود انشعابات غیرمجاز آب در شهرستان بویراحمد بیش از سایر شهرستان‌ها و مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد است.

به گزارش ایلنا از یاسوج، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی این پروژه را بیش از چهار کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و ایجاد مخزن ۵۰ مترمکعبی برشمرد.

«سجاد رستگار» در این آئین نیز، میزان اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح را افزون بر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد.

وی افزود: طرح آبرسانی به این روستا ابتدا از حدود هشت سال پیش با احداثیک مخزن ۵۰ مترمکعبی و با حدود سه کیلومتر خط انتقال شروع اما به دلیل آنکه محل تامین آب این مخزن صحیح انتخاب نشده بود مشکل آب شرب این روستا مرتفع نشد.

رستگار گفت: طرح مطالعاتی و اجرای مجدد این پروژه درمهرماه سال جاری و در مدتی کمتر از یک ماه آغاز و آب مورد نیاز مخزن قدیمی با تلاش کارکنان خدوم شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد تامین و وارد مدار بهره برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به کمبود منابع آبی و میزان بالای هدرروی آب در استان کهگیلویه وبویراحمد نسبت به میانگین کشوری خواستار توجه بیش از پیش روستاییان و خانواده‌ها در مصرف بهینه آب به ویژه در روستا‌ها شد.

وی به افزایش روز افزون انشعابات غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه در روستا‌ها اشاره و اظهارداشت: با بررسی‌ها و اجرای طرح پیمایش خانه به خانه از سوی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان در تابستان امسال بیش از یکهزار و ۸۰۰ انشعاب غیرمجاز در روستا‌ها شناسایی شد.

رستگار افزود: این تعداد انشعاب غیرمجاز علاوه بر خانوارهایی بوده که فاقد کنتور بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از سه هزار و ۳۰۰ نفر از مشترکان زیرپوشش این شرکت نیز فاقد کنتورگذاری بوده‌اند و عده‌ای زیادی از خانواده‌ها نیز از طریق نصب انشعاب در پشت کنتور اقدام به استفاده غیرمجاز از آب آشامیدنی می‌کنند.

روستای آزادی بخش لوداب سهرستان بویراحمد با یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد حدود ۱۵۰ کیلومتر فاصله دارد.

بخش لوداب شهرستان بویراحمد یکی از بخش‌های محروم در کهگیلویه و بویراحمد محسوب می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز