خبرگزاری کار ایران

تاج گردون :

جه کسی گفته من باید همیشه نماینده باشم؟/ با نسل کهنه کشور ساختار اصلاح نمی‌شود/بودجه‌ای که با قهر به مجلس برود با قهر هم از مجلس بیرون می آید

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۹۹۰

نماینده ادوار نهم و دهم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی در لایوی اینستاگرامی به مناسبت روز دانشجو 16 آذر با موضوع «وضعیت اقتصادی و چالش‌های بودجه‌ای کشور» میزبان دانشجویان انجمن اسلامی یاسوج بود.

به گزارش ایلنا از یاسوج، "غلامرضا تاجگردون" در سخنان خود در خصوص وضعیت اقتصادی و لایحه بودجه سال 99 و تاثیر کرونا بر اقتصاد، اظهارداشت: اعتقاد ندارم کرونا تاثیری روی بودجه گذاشته شده باشد، مالیات‌ها وصول شده، درآمدهای ناشی از مالیات‌های خاص وصول شده، ولی در مورد بودجه، در پشت هر عددی تعریفی وجود دارد، سالهای گذشته رکودی ایجاد شد، عدم تعادل شدیدی اتفاق افتاد، نقص تصمیم گیری، تحریم، عدم فروش نفت و مسائل دیگری هست که می گویند نگویید، ولی تاثیرات خود را خواهد گذاشت. اینکه امیدی نداریم نفت به فروش برود، تأثیر بر معیشت مردم می‌گذارد و دولت مجبور است برای جبران، اوراق بفروشد.

او درباره چگونگی تقدیم لایحه بودجه به مجلس و انتقادات به این شیوه تقدیم اسنپی، یادآورشد: مهم نیست که لایحه با اسنپ به مجلس برود یا نرود، البته با اسنپ هم نرفته و اینطور نیست. در قانون آمده که دولت باید لوایح را بفرستد و به مجلس تقدیم کند، احترام به نهاد قانونگذار وظیفه رئیس جمهور است، کاری نداریم چه کسی آنجا نشسته، ولی نباید این نهاد در فرایند نظام تضعیف بشود. ولی مجلس هم بی تدبیری کرد و نمی‌داند چگونه برخورد کند. اینکه معاون به معاون بدهد معمول نیست.مردم می‌شنوند که رئیس جمهور به مجلس نرفته است، به نظر من رئیس جمهور باید می‌رفت، بودجه‌ای که با قهر به مجلس برود با قهر هم بیرون می آید.

با نسل کهنه کشور، ساختار اصلاح  نمی‌شود

او  در بخش دیگری از صحبت هایش نیز گفت: نسل باید عوض شود. هیچگاه قانون نگفته همه باید تا آخر بمانند، کی گفته من نوعی باید همیشه نماینده باشم؟ من نوعی همیشه باید رئیس جمهور باشم؟ نسل اول انقلاب نمی‌تواند این اصلاح را اجرا کند، با نسل کهنه کشور ساختار اصلاح نمی شود، هر دو باید همراه با هم تغییر کند.

تاجگردون در باره دوران دانشجویی و فعالیت‌های دانشجویی و سیاسی خود هم گفت: موقعی که ما دانشجو شدیم دوران جنگ بود. همین مسائل سیاسی بود ولی نه به این شدت و تفرق. اینکه شما باید برای داشتن انجمن اسلامی تأیید صلاحیت شوید، اینکه سخنرانی و مسائل دیگر را باید نهادی تأیید کند در دنیا مرسوم نیست و در ایران هم مرسوم نبوده. سالهای آخر دانشجویی چپ و راست ایجاد شد، ما چپ بودیم، ما دانشجوی حزب‌اللهی بودیم، در کل دوره دانشجویی شورای مرکزی انجمن اسلامی بودم، سالهای آخر جامعه اسلامی تشکیل شد، ما چپ بودیم، عضو انجمن اسلامی بودیم و عده‌ای راستی و عضو جامعه اسلامی بودند. کمی هم دعوا و زد و خورد می‌شد. سخنرانی برگزار می‌کردیم. آن زمان ما انقلابی بودیم و کتک می‌خوردیم، الان به یکی از نماینده‌ها می‌گفتم شما انقلابی شده‌اید و کتک می‌زنید، ما آن زمان که انقلابی بودیم کتک می‌خوردیم.

کرسی‌های آزاداندیشی نباید با قید و بند باشد، جریانات سلیقه‌ای شده، دانشجوها هم وقتی ببینند اینطور است مأیوس می‌شوند. دانشجو محافظه کار می‌شود. مصلحت اندیشی و ریاکاری که در خیلی از ما شکل گرفته اگر در دانشجوها وجود داشته باشد خوب نیست.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز