خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت برگزاری جشن‌ها و آیین های مذهبی در دنا/ نظارت‌ها بر اجرای پروتکل های بهداشتی در پاتاوه ضعیف است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۰۸۴

فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد از ممنوعیت برگزاری جشن ها و آیین های مذهبی در این شهرستان خبرداد و تاکیدکرد : با برگزارکنندگان این تجمعات براساس قانون برخورد قاطع انجام می شود.

به گزارش ایلنا از یاسوج،  عبدالحمید پناهی در حاشیه بازدید از صنوف بخش پاتاوه گفت: برگزاری هرگونه جشن ها، مناسبت ها و آیین های مذهبی در شرایط کنونی کرونایی در شهرستان دنا ممنوع و از برگزاری این جشن ها جلوگیری می شود.

او  با تاکید براینکه وقتی که بسیاری از مناسبت ها، مراسم های مذهبی، آیین‌ها و مراکز پذیرایی پرخطر در شهرستان دنا تعطیل شده است، نباید اجازه داد برخی به خاطر منفعت مالی، سلامت مردم را در این شرایط بحرانی کرونا به خطر بیندازد، اظهارداشت: محور ارتباطی پاتاوه در این شهرستان به عنوان پیشانی استانی با ترافیک بالا از  سایر محورهای ارتباطی دیگر شلوغ تر و همین شلوغی باعث تهدید کننده سلامت شهروندان است.

رئیس شورای سلامت و امنیت غذایی شهرستان دنا گفت:در بازدیدهای انجام شده از سطح شهر مرکز بخش پاتاوه، دیده شده که بیشتر صنوف، الزامات بهداشت فردی مقابله با شیوع کرونا را رعایت نمی کنند.

پناهی با بیان اینکه با ادامه این وضعیت باید شاهد ماندگاری همیشگی وضعیت قرمز در این شهرستان باشیم، بر نظارت بیشتر دستگاه های نظارتی در این ارتباط تاکید کرد.

او  افزود: حاشیه محور یاسوج به اصفهان نیز مشاهده شده که صاحبان این فروشگاه‌ها توجهی به پروتکل‌های بهداشتی ندارند و حتی از نصب پیام‌های هشداری مانند ارائه نکردن خدمات به افراد فاقد ماسک دریغ می کنند.

به گفته فرماندار دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد، نظارت ها باید طوری باشد که مردم آن را لمس کرده اگرچه اکنون نظارت‌ها کافی نیست و کسانی که با سلامت مردم بازی می‌کنند باید با معرفی به مراجع قضایی با آنها برخورد لازم قانونی صورت گیرد.

پناهی با ابراز نگرانی از عادی شدن روند برگزاری آئین‌های جشن عروسی در شرایط کرونایی هشدار داد: گزارش‌های فراوانی مبنی بر برگزاری جشن عروسی در خانه‌ها و مراسمات خاکسپاری به فرمانداری رسیده که متاسفانه هر روز براثر تجمع در همین مراسمات شاهد ابتلای برخی شهروندان به  کرونا هستیم.

او  با اشاره به توزیع یارانه‌ای برخی اقلام مانند مرغ، برنج و شکر در شهرستان دنا هم یادآورشد: پیش از توزیع این اقلام، باید ساز و کارهای لازم به منظور رعایت فاصله گذاری فیزیکی در فروشگاه های عامل در این شهرستان مهیا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز