خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

کرونا همچنان در کهگیلویه و بویراحمد قربانی می‌گیرد / شش نفر دیگر در یک روز جان باختند

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۳۵۷

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش تعداد جان‌باختگان کووید ۱۹ استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۴ نفر خبر داد و اظهار داشت: در شبانه روز گذشته متاسفانه شش هم استانی بر اثر ابتلا به این ویروس در شهرستان های گچساران، بویراحمد و چرام جان خود را از دست دادند.

به‌ گزارش ایلنا از یاسوج، "پرویز یزدان‌پناه " گفت: هم اکنون ۴۲۵ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۶۴ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی تعداد مبتلایان به کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۱۴ هزار و ۸۷۷ نفر برشمرد و خاطر نشان کرد: از ۴۵۸ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ۵۰ درصد نمونه‌ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان های بویراحمد ( ٦٠ درصد)، گچساران ( ١٨ درصد)، باشت ( ٩ درصد)، دنا ( ٧ درصد) و بقیه موارد در شهرستان های چرام و بهمئی بودند.

دبیر ستاد کرونای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خطر در کمین یکایک هم استانی‌ها بوده و اگر پروتکل‌های بهداشتی از جمله پرهیز از برگزاری دورهمی ها، فاصله فیزیکی و استفاده از ماسک رعایت نشود، کسی از کمند این بیماری در امان نخواهد ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: کنترل این بیماری نیازمند همدلی و همراهی کامل  مردم و مسئولان است.

یزدان پناه تاکید کرد: بیمارانی که در قرنطینه بوده باید روزانه توسط مراقبین بهداشت و بهورزان مورد ارزیابی قرار گیرند و اگر بیماری آنها تشدید شود باید به بیمارستان‌های معین کرونایی در استان مراجعه تا خدمات درمانی مورد نیاز را دریافت کنند و چنانچه نیاز به بستری داشتند در زمان مناسب بستری و درمان آنها شروع شود. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز