خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل پاشنه سیس مطرح کرد؛

کمبود نیروی کار بزرگترین مشکل صنعت کشور

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۳۶۲۷

مدیرعامل پاشنه سیس کمبود نیروی کار را بزرگترین مشکل صنعت کشور دانست.

به گزارش ایلنا،‌ رومیک قازاریانس در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درخصوص مشکلات تولید در کشور گفت: درحال حاضر مشکل اصلی ما کمبود نیروی کار است،‌ جوانان به جای کار در کارگاه‌های تولیدی به مشاغل دیگر از جمله فعالیت در تاکسیهای اینترنتی روی می‌آورند که دلیل عمده آن حقوق خوب و نبود کارفرمایی بر سر آنهاست.

وی درخصوص پیشنهاد افزایش حقوق و مزایا به منظور جذب کارگران و نیروی کار نیز گفت: پیشنهاد افزایش حقوق برای کارگر خوب است، اما امروز افزایش حقوق برای کارفرما توجیه اقتصادی ندارد چراکه کارفرما توانایی پرداخت حقوق بیشتر را به کارگر ندارد. بنابراین اگر بخواهیم حقوق را افزایش دهیم باید تعداد نیروی کار را کم کنیم و کاهش تعداد نیروی کار به معنای کاهش تولید است. درنتیجه چالشهای کمبود نیروی کار به طور مستقیم موجب ایجاد چالش در تولید می‌شود.  

مدیرعامل پاشنه سیس تصریح کرد: جوانان 20 ساله اغلب ترجیح می‌دهند که در تاکسیهای اینترنتی مشغول به کار شوند و از طرف دیگر نیروی کار سن بالا مناسب فعالیت در این صنعت نیست. بنابراین اگر محدودیت سنی در جذب افراد در این تاکسیها و مشاغل نظیر آن وجود داشته باشد و جوانان را از فعالیت در این حوزه منع کند،‌ نیروی کار جوان به صنعت روی خواهد آورد.

قازاریانس ادامه داد: تامین مواد اولیه یکی دیگر از مشکلات اصلی صنعتگران است. قیمتهای مواد اولیه به طور غیرمنطقی درحال افزایش است و هر روز این قیمتها بیشتر می‌شود و این حبابهای قیمتی در حال بزرگتر شدن است، از طرف دیگر زمانی که قیمت دلار افزایش می‌یابد به دنبال آن قیمتهای مواد اولیه نیز افزایشی می‌شوند درحالی که وقتی دلار کاهش قیمت دارد قیمتها نه تنها کاهش نمی‌یابد بلکه افزایش نیز دارند.

مدیرعامل پاشنه سیس با بیان اینکه مافیای مواد اولیه بازار صنعت را دست گرفته‌اند،‌ گفت: از طرفی نیز دولت قوانینی وضع نمی‌کند که بخواهد این اوضاع نابسامان را سامان دهد. چرا زمانی که دارایی بخواهد از صنعتگران مالیات بگیرد خوب عمل می‌کند اما در حوزه تولید توجهی به صنعتگران ندارند؟ بنابراین از دولت تقاضا داریم که معافیتهای مالیاتی را حداقل برای 5 سال برای تولید قائل شود و آن را بسته به تعداد نیروی فعال در هر تولیدی بیشتر کند برای مثال تولیدی‌ای که 20 نیرو دارد به یک اندازه و تولیدی‌ای که 100 نیرو دارد نیز بیشتر از این معافیتهای مالیاتی برخوردار شود تا به این طریق بتوان هم بازار کار و هم تولید را بهبود بخشید.

وی در پایان گفت: هیچ جای دنیا از تولید کننده ارزش افزوده نمی‌گیرند و فقط در ایران است که این روال وجود دارد و 20 سال است که کماکان این روند در کشور ادامه دارد.

پایان رپرتاژ آگهی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز