خبرگزاری کار ایران

در جلسه ستاد برگزاری امپکس مطرح شد:

وزارت صمت باید یک چارت جدید برای صنعت کفش طراحی کند/ نمایشگاه امپکس متعلق به همه ایران است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۶۱۹۰

با توجه به رشد صنعت کفش از وزارت صمت می‌خواهیم که یک چارت جدیدی را برای این صنعت طراحی کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا ،جلسه ستاد برگزاری هشتمین نمایشگاه بین المللی کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته با حضور رییس، اعضای اتحادیه کفش دست‌دوز تهران ، نمایندگان اتحادیه‌های کفش شهر تهران، کرج، اسلام‌شهر، شهر قدس، ورامین و ... در محل اتحادیه کفاشان دست‌دوز تهران برگزار شد. 

رسول شجری رییس اتحادیه کفش دست‌دوز تهران با اشاره به اهمیت صنعت کفش گفت: امروز صنعت کفش تبدیل به یک صنعت بزرگ شده است و با 500 هزار نفر جمعیت چهارمین صنعت اشتغال‌زا در کشور است.

وی ادامه داد: هشتمین نمایشگاه کفش، کیف، چرم و صنایع وابسته امسال از 21 الی 24 دی در سالن‌های 40 و 41 و در دو طبقه و در متراژ حدود هفت هزار متر برگزار می‌شود و خوشبختانه استقبال تا امروز خیلی خوب بوده و حدود شش هزار متر جانمایی شده است. افتتاحیه این نمایشگاه نیز 21 دی ساعت 10 صبح خواهد بود. 

وی ادامه داد: مذاکراتی با کشورهای خارجی همچون ایتالیا انجام داده‌ایم و اگر شرایط فراهم شود و کرونا اجازه بدهد در نمایشگاه حضور پیدا بکنند. 

شجری با اشاره به اینکه نمایشگاه امپکس متعلق به کل کشور و صنعت کفش کل کشور است گفت:‌  با توجه به رشد صنعت کفش از وزارت صمت می‌خواهیم که یک چارت جدیدی را برای این صنعت طراحی کند.

رحیم آقازاده تولیدکننده کفش و رییس اتحادیه کفش بهارستان نیز گفت: نمایشگاه امپکس که یکی از نمایشگاه‌های برتر است باید زودتر از این برگزار می‌شد آنچه برای این نمایشگاه مهم است اطلاع رسانی است که باید جدی گرفته شود و این اطلاع‌رسانی هم باید برای عموم مردم و هم برای اصناف باشد و باید کاری بکنیم تا همه فعالان صنعت از آن استفاده کنند. 

علی دهقان، نایب اتحادیه کیف و کفش اسلامشهر نیز گفت: انتظار داریم وقتی نمایشگاه کفش بزرگی برگزار می‌شود همه برندها و شرکت‌های بزرگ در آ‌ن شرکت کنند امروز کفش ایرانی باعث افتخار ایرانی است و باید تلاش شود تا با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در شهرهای دیگر فضایی ایجاد کرد که کل ایران با پیشرفت‌های صنعت کفش آ‌شنا شوند. 

تاجبخش مدیر اتحادیه کفش شهر قدس نیز گفت: باید شرایطی فراهم شود و مذاکراتی با سفرا و کشورهای همسایه صورت بگیرد تا مشتریان و تولیدکنندگان کشورهای خارجی بخصوص همسایه‌ها در این نمایشگاه شرکت کنند. 

نفر رییس اتحادیه کفاشان شهرری نیز گفت: باید اطلاع‌رسانی این نمایشگاه بخصوص بین اعضای هیات مدیره و استان‌ها بیشتر باشد تا همه در جریان امور بوده و تبادل نظر صورت بگیرد.

ادیبی‌نسب نماینده اتحادیه کفاشان کرج نیز گفت: باید همه مسئولان که در امر تولید کفش دخیل هستند از مدیران وزارت صمت تا نمایندگان مجلس شورای اسلامی  در این نمایشگاه دعوت شوند و حضور به هم رسانند. 

زعفران‌لو عضو هیات مدیره سرزمین کفش نیز گفت: متاسفانه گروهی همچنان با تولید داخل موافق نیستند و آن را باور ندارند و ما همه وظیفه و ماموریت داریم که اول باید به مسئولان نمایش بدهیم که چه قدرتی داریم و چه محصولاتی می‌توانیم تولید کنیم و این نمایشگاه می‌تواند کمک بزرگی به دیده شدن صنعت کفش داخلی و بخصوص معرفی کفش‌های وزرشی بکند و وقتی این محصولات معرفی شوند قطعا از قاچاق کالا جلوگیری می‌شود. 

در ادامه این جلسه اعضای اتحادیه‌های مختلف نظرات خود را مبسوط‌تر بیان کردند. 

گفت و گو: شبنم فرهمند

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز