خبرگزاری کار ایران

محمد عرب، مدیرعامل کفش شیما مطرح کرد:

راه درست مبارزه با قاچاق کالا تسهیل تولید کفش در داخل کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۳۱۸۷

باید در داخل کشور تلاش کنیم که با همت تولیدکنندگان و حمایت دولت، کفش‌های باکیفیت خوب و ارزانتر را تولید کنیم تا قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی باشد و مردم دیگر رغبتی به خرید کفش‌های خارجی نداشته باشند.

محمد عرب، تولیدکننده کفش و مدیرعامل کفش شیما در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به آخرین وضعیت بازار و تولیدات کفش گفت: ما همه تلاش خود را انجام می‌دهیم تا تولیدات کفش راه خود را ادامه بدهد اما از دولت و دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم تا در این راه ما را حمایت کنند.

وی ادامه داد: برخی برخوردهای جزئی با تولیدکنندگان و فروشندگان کفش به روند تولید و عرضه لطمه می‌زند. مثلا وقتی اداره تعزیرات به دلیل برخی قیمت‌ها یک یا دو فروشگاه را تعطیل می‌کند این مسئله بر روی تولیدات و فعالیت سایر بخش‌ها نیز تاثیر می‌گذارد.

عرب افزود: نمی‌توان قیمت‌گذاری کفش را مانند کالاهایی همچون مرغ، تخم‌مرغ و گوشت انجام داد.

وی گفت: مسئله دیگر نوع رفتاری است که سازمان تامین اجتماعی با تولیدکنندگان کفش انجام می‌دهد. نباید سازمان تامین اجتماعی در اجرای قوانین خودش صنعت کفش را به طور مثال با صنعت نفت یکسان ببیند و با یک چشم نگاه کند زیرا مثلا پیمانکار وزارت نفت گاهی قدرت و درآمدی بیشتر از چند کارخانه دارد اما یک تولیدکننده و پیمانکار در صنعت کفش شاید به اندازه یک مغازه زیرپله در بازار باشد به همین دلیل نباید سازمان تامین اجتماعی همان انتظاری را که از پیمانکاران صنعت نفت دارد، از تولیدکنندگان کفش داشته باشد.

عرب با اشاره به قاچاق کفش به داخل کشور و لزوم مبارزه درست با آن گفت: شکل قاچاق کفش با شکل قاچاق کالاهای دیگر همچون لوازم خانگی و محصولات مختلف تفاوت دارد. قاچاق کفش بیشتر حالت چمدانی دارد؛ به این شکل که مسافران در سفرهای خارجی کفش می‌خرند و آن را داخل چمدان می‌گذارند و با خود به ایران می‌آورند. طبعاً برخورد با مسافری که مثلا 10 جفت کفش خریده است درست نیست و حتی در فرودگاه نیز نمی‌توان چمدان‌های مسافران را تفتیش کرد و دولت نیز این کار را انجام نمی‌دهد و چنین کاری نیز راهکار درستی برای مبارزه با قاچاق کفش نیست.

وی افزود: باید در داخل کشور تلاش کنیم که با همت تولیدکنندگان و حمایت دولت، کفش‌های باکیفیت خوب و ارزانتر را تولید کنیم تا قابلیت رقابت با محصولات مشابه خارجی باشد و مردم دیگر رغبتی به خرید کفش‌های خارجی نداشته باشند.

عرب همچنین درباره پیگیری حقوقی برخی تولیدکنندگان غیرمجاز که با سوء استفاده از برند کفش شیما اقدام به تولید کفش می‌کردند، گفت: با پیگیری قوه قضاییه، چند نفر از تولیدکنندگانی که چنین کاری را انجام می‌دادند شناسایی و بازداشت شدند و جلوی تولید کالاهای بی‌کیفیت آنها گرفته شد. البته خوشبختانه میزان تولید این کالاها بسیار کاهش یافته است.

عرب با اشاره به برگزاری نمایشگاه امپکس در دی ماه گفت : نمایشگاه بین المللی امپکس یک رخداد ارزشمند و نقطعه عطفی برای توسعه صنعت کشور و تبادل تجارب موفق صنعتگران کفش و چرم است به نظر من مشارکت فعال و بازدید کامل از آخرین فناوری‌ها و دستاوردهای این صنعت را در رویداد بزرگ امپکس به فعالان صنعت کفش و چرم توصیه می‌کنم.

گفت و گو: شبنم فرهمند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز