خبرگزاری کار ایران

نوایی کارشناس کشتی آزاد در گفت‌وگو با ایلنا:

تیم رسول خادم جذاب کشتی می‌گیرد/کشتی آزاد لیاقت سکوی المپیک را دارد

نوایی معتقد است که تیم ملی کشتی آزاد با توجه به جوانگرایی پتانسیل خوبی دارد.

محمدرضا نوایی، کارشناس کشتی آزاد در خصوص وضعیت تیم ملی کشتی آزاد به خبرنگار ورزشی ایلنا می‌گوید: در تیم ملی کشتی آزاد ما شاهد جوانگرایی بودیم. رسول خادم به عنوان سرمربی چهره‌های جدیدی را به کشتی آزاد معرفی کرد که تا حدود زیادی خیالمان از پشتوانه تیم ملی راحت باشد. در آینده نه چندان دور باید شاهد درخشش جوانان کشتی آزاد باشیم که این موضوع بسیار خوشحال کننده است.

او ادامه می‌دهد: تیم تحت نظر رسول خادم جذاب کشتی می‌گیرد که این نشان از تمرینات با کیفیت تاکتیکی، تکنیکی و بدنسازی دارد. کشتی‌گیران تیم ملی در تشک از قدرت بدنی خوبی برخوردارند و می‌بینیم که در کشتی‌های سنگین هم تا آخرین ثانیه‌ها به خوبی می‌جنگند. یک فاکتور دیگر که کشتی‌گیران ایران توانستند آن را در دستور کار قرار دهند هجومی بودن است و اینکه در لاک دفاعی فرو نمی‌روند و میل به کسب امتیاز دارند.

قهرمان سابق تیم ملی کشتی در خصوص مسابقات المپیک می‌گوید: المپیک جای اشتباه کردن نیست و کشتی‌گیران باید با حواسی شش دانگ روی تشک حاضر شوند. در المپیک لندن ما می‌توانستم نتایج خوبی کسب کنیم که با اشتباهات جزیی از کسب مدال‌های خوش رنگ باز ماندیم. در المپیک ریو امیدهای زیادی داریم تا بتوانیم مدال‌های بیشتر و خوش‌رنگ‌تر کسب کنیم. این تیم ملی کشتی لیاقت آن را دارد که روی سکوی المپیک بایستد.

نوایی در خصوص شرایطی که باید قبل از المپیک برای ورزشکاران مهیا شود تا بتوانند بهترین نتیجه را برای ایران کسب کنند نیز می‌گوید: المپیک به نوعی چکیده مسابقات ورزشی جهان محسوب می‌شود. ورزشکاران باید در بهترین شرایط باشند، به طوری که کوچکترین مشکلی وجود نداشته باشد تا قهرمانانی که می‌خواهند برای کشور افتخار کسب کنند را به حاشیه ببرد.

 

کد خبر : ۳۷۸۵۷۷