خبرگزاری کار ایران

جام جهانی ورزش های زورخانه ای؛

ایران قهرمان جام جهانی ورزش های زورخانه ای شد / قهرمان سابق المپیک در ترکیب آذربایجان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۹۶۸

چهارمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، روز ۴ شنبه در زورخانه فردوسی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و با حضور ۱۹ تیم آغاز شد.

تیم ملی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی ایران مقام قهرمانی چهارمین دوره جام جهانی ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی را از آن خود کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، چهارمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی، روز ۴ شنبه در زورخانه فردوسی شهر دوشنبه پایتخت تاجیکستان و با حضور ۱۹ تیم آغاز شد که در پایان این رقابت ها، تیم ملی ایران عنوان قهرمانی بخش زور خانه ای را به دست آورد.

در پایان مسابقات تیمی زورخانه ای، تیم ایران قهرمان شد، تیم آذربایجان بر سکوی دوم ایستاد و تیم های افغانستان و تاجیکستان مشترکا عنوان سوم را از آن خود کردند. ضمن این که تیم های عراق و بلاروس نیز دوم و سوم شدند.

در رقابت های عصر ۴ شنبه، ورزشکاران تیم های: آذربایجان، بلاروس، ایران، افغانستان، عراق و تاجیکستان به اجرای حرکات پرداختند که در نهایت این تیم ایران بود که قهرمان شد.

در حاشیه…

- تیم آذربایجان در حالی مقام نایب قهرمانی را از آن خود کرد که بدون بهره گیری از مربی ایرانی به این عنوان دست یافت. آن هم در شرایطی که اکثر تیم ها از مربیان ایرانی استفاده می کردند.

- در ترکیب تیم آذربایجان " آلکسی رودریگز " قهرمان سابق کشتی جهان و المپیک در ترکیب خود بهره می برد که قرار است در رقابت های کشتی پهلوانی به مصاف حریفان خود برود. رودریگز که اصالتا کوبایی است، چند سالی می شود تابعیت آذربایجان را پذیرفته است. وی در جام جهانی کشتی آزاد که سال ۱۹۹۸ در تهران برگزار شد، رسول خادم را شکست داد و قهرمان وزن ۱۲۰ کیلوگرم شد.

- تیم بلاروس در حالی در این دوره از مسابقات حضور پیدا کرده که یک خانم را در کنار خود دارد. " لنا ماتوسویچ " قهرمان سابق جودوی جهان و اروپا است که در سال های ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ قهرمان اروپا و جهان شده است.

- قهرمانی تیم ایران در حالی حاصل شد که مرشد این تیم با سایر مرشدان دیگر تیم ها تفاوت داشت.

- چهارمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی که از روز ۴ شنبه در شهر دوشنبه تاجیکستان آغاز شده، روز ۵ شنبه(فردا) با برگزاری رقابت های هنرهای فردی ادامه می یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز