خبرگزاری کار ایران

چند سال‌اخیر پشتوانه‌سازی نکردند؛

نوربخش: باید ۳ بار پیاپی قهرمان‌جهان شویم / به آرزویم در کشتی رسیدم

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۶۰۴

از قهرمانی تیم ملی در جهان خیلی خوشحال هستم. همیشه می گفتم که باید قهرمان جهان شویم و کسی باور نمی کرد اما این مهم انجام شد و به یکی از آروزهایم رسیدم.

مربی تیم کشتی فرنگی کشورمان گفت: فقط باید از دلاوری بچه ها در مسابقات جهانی ازبکستان تعریف کنم.

ناصر نوربخش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: در مورد قهرمانی‌ایران در مسابقات‌جهانی‌ازبکستان فقط باید از دلاوری بچه‌ها تعریف کنم که قابلیت‌های خود را با زحمتی که کشیدند نشان دادند و زحمات‌شان به بارنشست. حمید سوریان باهوش بالایی که داشت، همه را حیرت‌زده کرد و با اینکه قوانین عوض شده بود و وزن‌ها تغییر کرد ولی موفق شد طلای‌جهان را به دست آورد.

وی افزود: امید نوروزی غیرت و تعصب بالای خودش را نشان داد و افشین بیابانگرد هم طلسم را شکست و اولین مدال‌جهانی‌اش را به دست آورد. علیزاده از ناحیه کتف مصدوم بود و نتوانست با تمام توان کار کند. حبیب اخلاقی مردانه جنگید، اما داوران در حق او اجحاف کردند و گرنه نتیجه می‌گرفت. مجبتی کریم‌فر اولین تجربه جهانی‌اش بود و خوب کار کرد و در آخرین لحظات به کشتی‌گیر ازبکستان باخت. قاسم رضایی با اینکه یک‌سال از مسابقات فاصله گرفته بود و در آمادگی کامل نبود، اما نشان داد می‌تواند یکی از شانس‌های موفقیت در المپیک بعدی باشد. بهنام مهدی‌زاده هم در عین حال که ۲ کشتی‌گیر شاخص دنیا را برده بود، اما در کشتی سوم به دلیل بی‌تجربگی باخت و هفتم شد.

مربی تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان اظهار داشت: در مجموع با زحمات همه بچه‌ها مقام قهرمانی که لیاقت آن را داشتند، حاصل شد. ما ۲ سال قبل هم این قابلیت را داشتیم که قهرمان شویم، اما بدشانسی و روبرو نشدن بچه‌ها با کشتی‌گیران اسرائیلی این مشکلات را برای ما به وجود می‌آورد و اجازه نمی‌داد قهرمان شویم. امسال بدون اتفاق خاصی توانستیم برای اولین بار قهرمان جهان شویم و کاپ قهرمانی را به کشور عزیزمان بیاوریم.

وی در مورد اظهارات حمید سوریان که محمد بنا را در این موفقیت سهیم دانسته، گفت: همه افرادی که در کشتی ایران زحمت می‌کشند و در دوره‌های نوجوانان و جوانان برای کشتی ایران کار می‌کنند، در این موفقیت سهیم هستند، حتی آشپز و تدارکات تیم ملی هم نقش داشتند و بنده به نوبه خودم از تمامی کسانی که زحمت کشیدند و کمک کردند، تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: از قهرمانی تیم ملی در جهان خیلی خوشحال هستم. همیشه می‌گفتم که باید قهرمان جهان شویم و کسی باور نمی‌کرد، اما این مهم انجام شد و به یکی از آروزهایم رسیدم. ما باید ۳ بار متوالی قهرمان جهان شویم و امیدوارم چنین افتخاری را به دست آوریم چون توانش را داریم.

مربی تیم ملی در موردحضور فرنگی‌کاران دراینچئون گفت: یکی از مشکلات ما این است که با یک تیم خسته به ایران برگشته‌ایم و باید به اینچئون برویم. مسابقات خیلی سختی در پیش داریم، چون همه دنبال طلا هستند و حتی نقره و برنز هم برای ما راضی‌کننده نیست و کار خیلی سختی داریم.

نوربخش در پایان گفت: متاسفانه پشتوانه نداریم که تیم دیگری را به اینچئون ببریم. در چند سال گذشته نتوانستیم پشتوانه‌ها را در کنار کشتی‌گیران اصلی‌پرورش دهیم و فقط روی تیم اصلی تمرکز شده بود. ان‌شاءالله برنامه‌ریزی خوبی از سوی فدراسیون کشتی انجام شود تا پشتوانه‌سازی کنیم، چون نمی‌شود روی یک نفر در هر وزن اتکا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز