خبرگزاری کار ایران

رونمایی از ۱۸ طرح نوآورانه و ۹ شرکت دانش‌بنیان در پارک ملی علم و فناوری البرز

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۲۳۵

از ۱۸ طرح نوآورانه و ۹ شرکت دانش‌بنیان با حضور معاون رییس‌جمهور و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در پارک ملی علم و فناوری جهاد کشاورزی استان البرز رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی‌ معاون رئیس‌جمهور و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از این طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: یکی از محورهایی که فناوری و نوآوری در راستای بهره‌وری امنیت غذایی باید ورود کند، بالا بردن سطح تکنولوژی و استانداردهای لازم است و صندوق نوآوری و شکوفایی وظیفه تامین مالی با برنامه‌ریزی‌های لازم را در این زمینه دارد.

محمدصادق خیاطیان افزود: با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان تات برنامه‌های خوبی در این زمینه برنامه‌ریزی شده و از سال آینده هم هر کدام از شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در خصوص امنیت غذایی نمونه سازی، تجاری‌سازی و زنجیره غذایی فعالیت کنند با تعیین اولویت مشغول حمایت صندوق خواهند شد.

وی در ادامه گفت: در واقع به صورت میانگین در دولت سیزدهم ۶۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات ارائه شده که ۴.۵ برابر دولت قبل بوده و در ضمانتنامه رشد ۷.۵ برابری و در حوزه توانمندسازی رشد ۸ برابر برای ارائه خدمات به شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است.

سیدمجتبی خیام‌نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات نیز گفت: در حال حاضر دو مقوله تسهیل در صدور مجوز و بازار فروش برای شرکت‌های دانش‌بنیان مد نظر است که در این خصوص پیگیری‌های لازم جهت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه انجام شده است.

رئیس پارک ملی علم و فناوری استان البرز نیز در این خصوص گفت: این پارک یکی از ۵ پارک دستگاهی کشور است که در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی و امنیت غذایی فعالیت می‌کند.

جهانشاهی افزود: در حال حاضر ۱۵ پردیس فناوری و نوآوری در ۱۵ استان کشور مستقر است که حدود ۷۵۰ هکتار زمین به صورت واگذاری در اختیار شرکت‌های هسته فناور قرار گرفته است و این پارک سنترال در البرز هم حدود ۱۲۰ هکتار اراضی به خود اختصاص داده است.

وی تصریح کرد: ۶۵۰ هسته فناور و شرکت دانش‌بنیان در کل کشور در ۱۵ دهکده مستقر هستند که از این تعداد ۴۰۰ شرکت دانش‌بنیان و ۲۵۰ شرکت آن فناور هستند.‌

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز