خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن:

قیمت مصوب تخم‌مرغ هزینه‌های تولید را پوشش نمی‌دهد/ جلوگیری از صادرات به بهانه تنظیم بازار

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۳۵۵

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن در خصوص وضعیت تولید تخم مرغ گفت: در حال حاضر شرایط تولید خوب و قابل قبول است و نسبت به سال گذشته 130 هزار تن افزایش تولید داشتیم.

به گزارش ایلنا، محمد مرادی با بیان این مطلب، افزود: تا پایان سال جاری روند تولید افزایشی است و نگرانی از بابت تاًمین تخم مرغ نخواهیم داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی مرغداران میهن با توجه به مشکلات موجود در ماه‌های اخیر برای تامین کنجاله‌ی سویا، گفت: خوشبختانه شرایط مقداری بهبود پیدا کرده، کنجاله‌ی سویا در سامانه بازارگاه بارگذاری می‌شود و قابل دسترسی است؛ امیدواریم این وضعیت پایدار باشد تا تولید کنند‌ها با مشکل تهیه کنجاله سویا مواجه نشوند.

مرادی در خصوص تامین نهاده‌های ذرت نیز عنوان کرد: در این مورد شرایط مناسب و قیمت‌ها رقابتی و کاهشی بوده است.

قیمت تخم مرغ

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد قیمت مصوب تخم مرغ شرح داد: با توجه به افزایش قیمت نهاده‌ها، انتظار داریم دولت اصلاح قیمت مصوب را عملی کند ولی متاسفانه هنوز دستوری در این مورد صادر نشده است.

مرادی اشاره کرد: قیمت حاضر متاسفانه هزینه‌های تولید را پوشش نمی دهد.

وی در مورد صادرات تخم مرغ نیز گفت: در حال حاضر واردات تخم مرغ به صورت محدود انجام می‌شود و با توجه به موضوع تنظیم بازار و اصلاح قیمت، به ناچار مجبور به پایین نگه داشتن قیمت تخم مرغ و کاهش صادرات بودیم!

از طرفی با برنامه‌ریزی‌هایی که برای صادرات وجود داشت، باید مقدار بیشتری صادرات صورت می‌گرفت، ولی با توجه به مسئله‌ی تنظیم بازار و پایین نگه داشتن قیمت تخم مرغ، به اجبار این امر کاهشی بوده است.

 

 

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز