خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تات:

طرح الگوی کشت در محصولات زراعی و باغی اجرا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۶۰۵۸

معاون وزیر جهادکشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه الگوی کشت طی سال‌های اخیر به عنوان یکی از چالش برانگیزترین مباحث مطرح شده در حوزه کشاورزی کشور بوده، گفت: اجرای طرح الگوی کشت در محصولات زراعی وباغی امسال اجرایی می‌شود.

به گزارش ایلنا از سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، سید مجتبی خیام‌نکویی با اشاره به نگاه ویژه به اجرای طرح الگوی کشت، گفت: اجرای طرح الگوی کشت باید به بهترین نحو ممکن عملیاتی و اجرایی شود.

وی با اشاره به اجرای طرح الگوی کشت به عنوان حلقه اتصال  همه حوزه های بخشهای کشاورزی، گفت: رعایت این الگوی باید واقع بینانه ودرست باشد و در همه بخشها توسعه پیداکند.

خیام نکویی اضافه کرد: طرح الگوی کشت پارسال برای محصولات زراعی و امسال برای محصولات زراعی وباغی اجرا شده و این طرح در سال آینده برای شیلات و سایرطرح‌ها اجرا خواهد شد.

وی به توسعه فعالیت‌ها در حوزه آبخیزداری و کاهش حساسیت بین دو استان تاکید کرد و افزود: توسعه مراکز تحقیقاتی درحوزه آبخیز یک ضرورت است.

به گفته خیام نکویی، متاسفانه در حوزه تحقیقات آبخیزداری اعتبار کافی وجود ندارد و با توجه به چالشهای عمومی که در حوزه آبخیزداری داریم باید جایگاه آبخیزداری در تات تقویت شود.

به گفته وی، آینده پژوهی، برگزاری نشست بانخبگان، افزایش تعامل بامسوولان استانی و ملی و نمایندگان مجلس و حفظ و حراست از ایستگاه‌های تحقیقاتی، انجام وظایف حاکمیتی که بر اساس قانون برعهده این روسا گذاشته شده است از جمله تولید بذر، حفظ ذخایر ژنتیکی، ایجاد کلکسیون ها از وظایف روسای مراکز تحقیقاتی است.

خیام نکویی افزود: مراکز تحقیقاتی به عنوان بازوی روسای سازمان جهاد کشاورزی هستند و ارزیابی روسای سازمانها براساس میزان ارتباط با مراکز تحقیقاتی انجام می‌شود.

 وی به دانش بنیان شدن فعالیت‌های جهادکشاورزی و مراکز تحقیقاتی تاکید کرد و گفت: وزارت جهادکشاورزی به عنوان نخستین وزارتخانه در کشور است که برنامه بهره‌وری را تاپایان برنامه هفتم تهیه کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز