خبرگزاری کار ایران

سعید وکیلی، مدیرعامل صنایع غذایی «یاسمین شرق»:

صنایع غذایی «یاسمین شرق» و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی/ تلاش در راستای اشتغال‌زایی و توانمندسازی معلولین و افراد آسیب‌پذیر اجتماعی/ مصالح ملی را فدای منافع شخصی و سازمانی نکنیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۸۴۲۸

سعید وکیلی، مدیرعامل شرکت صنایع غذایی «یاسمین شرق» گفت: فعالیت این شرکت در زمینه صنایع بسته‌بندی و تبدیلی خبر داد و گفت: فعالیت‌های شرکت شامل تولید، فرآوری و بسته‌بندی محصولات کشاورزی مانند حبوبات، ادویه‌جات و سبزیجات تازه است و با توجه به امکانات شرکت، برنامه‌هایی نیز برای اجرای مسئولیت‌های اجتماعی دارد.

به گزارش ایلنا وکیلی در ادامه افزود: کارخانه این مجموعه در شهرک صنعتی بندر گز استان گلستان واقع شده و از چندین سوله مختلف تشکیل می‌شود که شامل بخش‌هایی در زمینه تولید ترشیجات و شوریجات، سس‌های گرم و سرد، لبنیات (پنیر لاکتیکی)، بسته بندی خشکبار، آجیل، قند و شکر و... است؛ همچنین کارخانه اخیرا مجهز به ماشین آلات اسانس و عصاره‌گیری شده و تولیداتی نیز در این زمینه دارد.

وکیلی به ثبت شرکت در سال 1382 اشاره کرد و گفت: وقتی که ما این شرکت را در سال 1394 تحویل گرفتیم، دارای مشکلاتی بود که تقریبا تولیدات آن متوقف شده بود که احیای مجدد کارخانه از سال1394  آغاز و در حال حاضر حدود 30 نفر به‌صورت مستقیم در آن مشغول به کار هستند و با تکیه بر تولیدات این مجموعه، در صدد اشتغال‌زایی برای نیازمندان و به‌ویژه افراد آسیب‌پذیر اجتماعی هستیم.

توجه ویژه به فعالیت‌های اجتماعی

  این فعال اقتصادی از همکاری شرکت متبوع خود با معاونت روستایی استانداری گلستان و معاونت اجتماعی شهرداری تهران در راستای اشتغال‌زایی برای معلولین خبرداد و تصریح کرد: با همکاری معاونت اجتماعی شهرداری تهران، محلی با 32 مغازه و ساختمانی 700  متری برای آموزش و توانمند سازی خانم‌های بی‌سرپرست یا بد سرپرست، افراد دارای معلولیت، معتادانی که ترک اعتیاد کرده‌اند و دیگر افراد آسیب دیده اجتماعی در نظرگرفته شده است؛ همچنین برنامه‌هایی برای فروش و عرضه محصولات شرکت در بازار تهران ایجاد کرده‌ایم تا از این طریق افراد آسیب‌پذیر و نیازمند به شغل، در این زمینه فعالیت داشته باشند.

وکیلی ادامه داد: در بحث اشتغال‌زایی برای زنان سرپرست خانواده و افراد بهبود یافته یا در معرض آسیب نیز توجه شده است و آموزش‌هایی به آنها ارائه می‌دهیم که بعد از آن وارد بازار کار ‌شوند.

لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و نظارتی

وی در ادامه به برخی چالش‌ها و مشکلات اشتغال‌زایی برای این افراد اشاره کرد و افزود: مشکلات اصلی در اجرای آیین‌نامه‌ها و شیوه‌نامه‌های دستگاه‌های نظارتی است و متاسفانه نداشتن حس مسئولیت اجتماعی برخی مسئولان، این حوزه را با چالش‌هایی روبه رو ساخته است.

وکیلی توضیح داد: به عنوان مثال همین مکانی که برای آموزش و اشتغال افراد معلول در نظر گرفته‌ و آن را از شهرداری اجاره کرده‌ایم، اما شهرداری درخصوص خدمات ویژه معلولان مانند: خدمات ایاب ذهاب، سرویس‌های بهداشتی و جابجایی و ... برای اجرای برنامه توانمند سازی آنها عملا هیچ گونه همکاری انجام نمی‌دهد.

موانع تولید

وکیلی به برخی موانع و مشکلات تولید نیز اشاره و تشریح کرد: عدم همکاری برخی نهادها، مانع‌سازی آنها در روند تولید و در نظر گرفتن منافع شخصی و سازمانی به جای منافع ملی و منافع تولید، از جمله مشکلات تولیدکنندگان است که مشکلات جدی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کند.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز