خبرگزاری کار ایران

مسیح کشاورز، دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج ایران:

خرید برنج کشاورزان با هدف بازگشت رونق به بازار/ ازدیاد برنج را به دولت گوشزد کرده بودیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۶۷۶۰۹

دبیر انجمن تولید کنندگان و تامین کنندگان برنج ایران گفت: در حال خرید برنج سال گذشته کشاورزان هستیم و تلاش می‌کنیم بازار برنج به تعادل برسد و محصول برنج باقی‌مانده کشاورزان وارد چرخه توزیع شود.

فقط از کشاورزان خرید می‌کنیم

به گزارش ایلنا، مسیح کشاورز، دبیر انجمن تولیدکنندگان و  تامین کنندگان برنج ایران با بیان این مطلب، عنوان کرد: اعضای انجمن تولیدکنندگان و  تامین کنندگان برنج ایران فقط از کشاورزان واقعی برنج خریداری می‌کنند و از واسطه‌ها و دلالان خریدی انجام نمی‎گیرد؛ چراکه هدف ما حمایت از کشاورزان شالیکار است.

ازدیاد برنج در بازار را به دولت گوشزد کرده بودیم

کشاورز در مورد واردات برنج در سال گذشته نیز عنوان کرد: در خرداد ماه سال  1401 به وزارت جهاد کشاورزی پیشنهاد داده بودیم که واردات را مدیریت کنند؛ چراکه طبق آمارها در آن مقطع ضمن اینکه متناسب با کسری کشور و  نیاز کشور برنج خارجی وارد شده بود، پیش‌بینی می‌کردیم که برنج ایرانی نیز به مقدار کافی تولید شود.‌

وی افزود: متاسفانه وزارت جهاد کشاورزی و دولت این پیشنهاد را جدی نگرفت و علاوه بر مقدار برنج وارد شده توسط بخش خصوصی، خود وزارت جهاد کشاورزی نیز توسط شرکت بازرگانی دولتی اقدام به واردات 400 هزار تن برنج برای ذخایر استراتژیک کرد و از طرفی حدود 3/2 میلیون تن برنج داخلی تولید شد که نسبت به سنوات قبل با افزایش تولید همراه بود.

دبیر انجمن تولیدکنندگان و  تامین کنندگان برنج ایران با اشاره به اینکه سال گدشته به رغم تولید مناسب  بازار برنج با رکود همراه شد، توضیح داد: سال ۱۴۰۰ به دلایلی برخی واسطه‌ها موفق شدند برنج داخلی را با قیمت و سود بالا عرضه کنند و تدوام این تفکر موجب شد که علی‌رغم افزایش تولید، قیمت‌ کاهش نیابد و در نهایت بازار برنج داخلی با رکود روبرو شود.

خرید برنج کشاورزان با هدف بازگشت رونق به بازار/ ازدیاد برنج را به دولت گوشزد کرده بودیم

لزوم برنامه ریزی مناسب برای امسال

کشاورز همچنین گفت: باید مراقب بود که امسال برنامه ریزی مناسبی برای بازار برنج انجام گیرد تا مشکلاتی مانند کمبود یا ازدیاد برنج در بازار اتفاق نیفتد.

وی پیشنهاد داد: امسال دولت اگر برای حمایت از برنج داخلی دوره ممنوعیت واردات در نظر می گیرد، یا زمان آن را کمتر کند مثلا اگر در سال‌های قبل 4 ماه بود، برای امسال 2ماه باشد، یا اینکه این ممنوعیت اعمال نگردد و به جای آن تعرفه واردات وضع شود که به برنج داخلی هم لطمه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام/
حسین کاظمی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز