خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام(ره) خواستار شد:

راه‌اندازی نهضت اشتغال در چارچوب اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۶۸۲۵۳۷

آیین معرفی و بهره‌برداری از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات‌محور و افتتاح و شروع عملیات پروژه‌های عمرانی بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم که دکتر محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، دکتر محمدجواد فدایی سرپرست استانداری کرمان، دکتر محمدمهدی زاهدی و دکتر محمدرضا پورابراهیمی نمایندگان مردم کرمان و راور در مجلس و مهندس سعید جعفری مدیرعامل بنیاد برکت، فرماندار ، امام‌جمعه‌ و جمعی از مردم راور حضور داشتند، ابتدا از خانواده‌های شهدای این شهرستان قدرانی و تجلیل شد.  

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این مراسم، اقدامات اشتغال‌زایی و عمرانی انجام گرفته در شهرستان راور را حاصل کار جمعی و کمک و مساعدت استاندار کرمان، امام جمعه و مسئولان محلی راور دانست و گفت: نزدیک به یک سال و نه ماه پیش قول دادیم بیکاری را در راور ریشه‌کن خواهیم کرد و در راستای تحقق این مهم، چیزی شبیه به بسیج عمومی مانند زمان دفاع مقدس در این شهر شکل گرفته است.  

وی خطاب به مردم راور تصریح کرد: نجات کشور با حضور شما و امثال شما امکان‌پذیر است که اقتصاد مقاومتی را مستند کرده‌اید. اقدامات شما اقتصاد ایران را از وابستگی به نفت نجات می‌دهد.  

وی با اشاره به حضور و اقدامات محرومیت‌زدایی و اشتغال‌آفرینی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت در سال جاری در 1500 روستا و بخش کشور در قالب الگوهای اشتغال‌زایی اجتماع‌محور افزود: امیدواریم نهضت اشتغال برای توانمندسازی جوامع در چارچوب اقتصاد مقاومتی در کشور راه‌اندازی شود.  

در ادامه نماینده‌ مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش‌های ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی اقتصادی در سراسر کشور گفت: آمارها نشان می‌دهد که این ستاد در 8 سال گذشته در حوزه‌ی ایجاد شغل به‌طور متوسط سالانه 5 هزار فرصت شغلی ایجاد کرده است که در مجموع به 400 هزار شغل می‌رسد.  

دکتر پورابراهیمی با اشاره به اهتمام و نگاه بلند ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) عنوان کرد: با کوشش یک و نیم ساله‌ی این ستاد در راور 800 فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده و 800 شغل دیگر نیز در حال نهایی شدن است و در مجموع در طول سه سال 3 هزار فرصت شغلی ایجاد خواهد شد.   

وی شهرستان راور را در حوزه‌ی معادن دارای ظرفیت مثال‌زدنی دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاری ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در این حوزه می‌تواند منجر به اشتغال‌زایی و کارآفرینی بیش‌تر شود.  

مدیرعامل بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و استانداری کرمان در سال 95 منعقد شد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) ایجاد 3 هزار فرصت شغلی را در طول سه سال تعهد کرد. طبق آمارهای سال 1395 عدد بیکاران شهرستان راور به 1600 نفر می‌رسد که از این تعداد 1100 نفر سرپرست خانوار هستند. 

مهندس سعید جعفری با اشاره به ایجاد 2300 فرصت شغلی در قالب دو طرح الگوی توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور «سحاب» (سرمایه‌گذاری حمایتی اقتصادی برکت) و «آسمان» (آیین‌نامه‌ سرمایه‌گذاری مردمی و اشتغال‌ نیروی انسانی) گفت: 1500 فرصت شغلی در طرح سحاب و 800 فرصت شغلی در طرح آسمان در دست اقدام است که 1500 پرونده به مرحله‌ی نهایی رسیده است. امروز نیز با حضور رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و سرپرست استانداری کرمان اجرای طرح آسمان را با ایجاد 800 فرصت شغلی آغاز خواهیم کرد. این آمار علاوه بر ایجاد فرصت‌های شغلی غیرمسقیم است.  

وی مجموع سرمایه‌گذاری برای اجرای طرح‌های سحاب و آسمان را 450 میلیارد ریال ذکر و تصریح کرد: بنیاد برکت در چارچوب سیاست‌های ابلاغی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با اشتغال‌آفرینی، ارزش افزوده ایجاد می‌کند.  

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: حسن کار ما این است که فقط به اعطای وام اکتفا نمی‌کنیم، بلکه درصدد ایجاد اشتغال هستیم. ما از بازار به محصول و تولید می‌رسیم و تلاش داریم قبل از تولید محصول به فکر فروش آن باشیم.  

گفتنی است بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، الگوی توانمندسازی اقتصادی اجتماع‌محور سحاب را در 39 روستای شهرستان راور با هدف ایجاد 1500 فرصت شغلی در مشاغل خرد و خانگی در رشته‌های قالی‌بافی و ... در دست اجرا دارد. هم‌چنین در طرح آسمان نیز با اشتغال‌آفرینی در حوزه‌هایی مانند صنایع دستی، دام سبک، پرورش شتر، پنل‌های خورشیدی و... زمینه‌های اشتغال برای 800 متقاضی فراهم خواهد شد. برای اشتغال این 2300 نفر 92 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

بنیاد برکت همچنین اجرای 260 طرح عمرانی و زیربنایی با حجم سرمایه‌گذاری 216 میلیارد ریال شامل اجرای عملیات ساخت 7 مدرسه برکت با 50 کلاس درس، اجرای عملیات ساخت 19 مسجد برکت، مشارکت در ساخت 201 واحد مسکن محرومین و مشارکت در 31 پروژه‌ی عمرانی و زیربنایی دیگر را در دست اقدام دارد.  

بازدید از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع محور و تسهیلات‌محور در روستاهای شهرآباد، خالق‌آباد، جلال‌آباد، تقی‌آباد وعرب‌آباد شهرستان راور و دیدار با خانواده‌ی گران‌قدر شهید حسین جلال‌آبادی از دیگر برنامه‌های سفر رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) به راور بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز