خبرگزاری کار ایران

پرداخت یکهزار و ۷۰۰ میلیارد تومان معوقات بانکی شرکت صنایع ملی مس ایران

asdasd
کد خبر : ۵۸۵۵۴۹

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اشاره به اینکه فروش تولیدات این شرکت در سال گذشته با متوسط قیمت 5 هزار دلار بوده که در سال جاری به 7هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: پس از برجام با گشایشی که در فروش محصولات پیش آمد، هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات بانکی این شرکت در حال پرداخت است.

به گزارش ایلنا از کرمان، احمد مرادعلیزاده در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان کرمان، گام دوم مثلث توسعه اقتصادی منطقه شش(شهرستان های رفسنجان، شهربابک و انار)، ضمن ارائه گزارشی از تمرکز شرکت مس بر کاهش هزینه های تولید و بهینه سازی مصرف انرژی، گفت: شرکت ملی مس ایران در 26 دی ماه سال جاری از بین 178 کشور جهان، جایزه جهانی آب را دریافت کرد.

وی با تاکید براینکه شرکت صنایع ملی مس ایران حدود 500 میلیون دلار برای استحصال و ریکاوری آب هزینه کرده و در بین شرکت‌های ایرانی، بالاترین میزان بازیابی آب را داشته است، افزود: بیش از 30درصد هزینه‌های سرمایه‌گذاری شرکت مس، در حوزه محیط‌زیست به‌ویژه در زمینه بازیابی آب است و طرح جامع آب، نه‌تنها در سرچشمه، بلکه در سایر مناطق شرکت ملی صنایع مس ایران در حال اجراست.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران با اشاره به وضعیت ذخایر مس و تولیدات معدنی دنیا در سال 2016 یادآورشد: هم‌اکنون ذخایر معدنی مس دنیا 720 میلیون تن مس محتوی است و ایران با دارا بودن ذخیره بیش از 22 میلیون تن مس محتوی، حدود 3/1 درصد از ذخایر معدنی مس جهان را در اختیار دارد.

مرادعلیزداه با اشاره به روند مصرف سرانه مس در دنیا و ایران و همچنین اهمیت استراتژیک این فلز، تصریح کرد: در سال 1950 سرانه مصرف فلز مس دنیا کمتر از یک کیلوگرم بود اما در حال حاضر مصرف سرانه این فلز به بیش از 3 کیلوگرم رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در دنیا شاخص اصلی برای محاسبه تولید مس، مس محتوی است نه مس کاتدی، خاطرنشان کرد: شرکت صنایع ملی مس ایران در سال گذشته 282هزار تن مس محتوی تولید کرده و این در حالیست که در سال جاری تولید مس محتوی 30 درصد رشد داشته است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران به جایگاه سوم سرانه مصرف فلز مس در دنیا اشاره کرد و گفت: برخی اقدامات شرکت صنایع ملی مس ایران در سال های اخیر با هدف افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده صورت گرفته است.

مرادعلیزاده با اشاره به اینکه فروش تولیدات این شرکت در سال گذشته با متوسط قیمت 5 هزار دلار بوده که در سال جاری به 7هزار میلیارد تومان رسیده است، افزود: پس از برجام با گشایشی که در فروش محصولات پیش آمد، هزار و 700 میلیارد تومان از معوقات بانکی این شرکت در حال پرداخت می باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح ابتکاری استاندار کرمان موجب شد تا این شرکت مسئولیت توسعه منطقه شش (شهرستان های رفسنجان، شهربابک و انار) را بپذیرد و با طرح تاب آوری اقتصادی وارد عمل شود، تصریح کرد: توسعه پایدار نیاز به بازطراحی مسئولیت اجتماعی در بستر اقتصاد مقاومتی دارد و شرکت مس طی این مدت به‌عنوان معین این سه شهرستان، دست به اقدامات و طراحی پروژه‌هایی برای پیاده‌سازی اقتصاد مقاومتی و توسعه این مناطق زده است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران بهبود رابطه صنعت و جامعه از طریق کنترل و رفع آلایندگی، مطالعات آمایش سرزمین در منطقه شش، توسعه بازار و تقویت عدالت آموزشی را از مهم‌ترین اقدامات شرکت صنایع ملی مس ایران یاد کرد و گفت: این شرکت به کلیه تعهدات خود از قبیل کاهش آلاینده های مجتمع مس خاتون آباد، پرداخت خسارت به مردم، پرداخت حقوق عرفی و تعیین تکلیف مراتع عمل کرده است.

مرادعلیزاده با اشاره به نقش مهم و تأثیرگذار تقویت عدالت آموزشی در توسعه کشور، افزود: طی چهارسال گذشته در شهرستان زرند، پایلوت طرح عدالت آموزشی ازطریق یک سازمان دیگر انجام شد که نتیجه چهارسال تلاش مستمر در زرند منجر به کسب رتبه نخست کتاب‌خوانی در کشور شد، لذا این طرح در منطقه شش در حال اجراست.

وی با تاکید براینکه طی هشت ماه گذشته برای پیاده‌سازی اکوسیستم کارآفرینی در منطقه شش تلاش شده است، یادآورشد: در حوزه اقدامات ترویجی با هدف فرهنگ‌سازی در توسعه کسب‌وکارها، با کمک سازمان‌های مختلف و دعوت از افراد دارای تجربه و دانشگاهی، سعی در ایجاد روحیه و تشویق مردم به کسب‌ و کارهای جدید در شهرستان شهربابک است.

مدیر عامل شرکت صنایع ملی مس ایران از تعریف پروژه های جدید در شهرهای مس سرچشمه و خاتون آباد اشاره کرد و گفت: تمام معادن مس با صد درصد ظرفیت تولید در حال کار هستند و حمایت از مشاغل خرد و بخشی از طرح های متوسط اقتصادی در قالب مدل مشارکتی به صورت تامین منابع مالی و واگذاری سهام مشارکت به سرمایه گذار پس از بهره برداری طرح انجام می گیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز