خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آب روستایی کرمان‌ خبر داد:

آبرسانی به 513 روستا در کرمان با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد تومان

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کرمان از آبرسانی به 513 روستای کرمان با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد تومان و برطرف شدن مشکل 185 هزار نفر از روستاییان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان، عملیات ساخت پنج مجتمع آبرسانی در منطقه گوغر شهرستان به طور همزمان آغاز شد.

با احداث این پنج مجتمع، 15 روستا تا چند ماه آینده از آب لوله‌کشی سالم و پایدار برخوردار می‌شوند.  

علی رشیدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان کرمان گفت: براساس طرح‌های اقتصادی مقاومتی این شرکت‌، کار آبرسانی به 513 روستای استان را با اعتباری بالغ بر 101 میلیارد تومان آغاز کردیم و تا یک سال آینده مشکل آب آشامیدنی 185 هزار نفر از روستاییان برطرف می‌شود.  

وی افزود: اعتبارات این طرح از محل صندوق توسعه ملی تامین شده و حدود 500 نفر از نیروهای بومی منطقه با اجرای این طرح‌ها مشغول به کار می‌شوند‌.

رشیدی ادامه داد: برای آبرسانی به این روستاها از دو دهه خشکسالی رنج می‌برند، مطالعات گسترده‌ای با همکاری دانشگاه‌های استان کرمان صورت گرفته و توانستیم منابع جدید و پایدار آب را در عمق 250 متری زمین شناسایی و استحصال کنیم که شناسایی این منابع و حفر چنین چاهی در مناطق کوهستانی اقدامی کم‌نظیر و منحصر به فرد است‌.  

وی افزود‌: در صورت همراهی مردم روستاها‌، مشکل آب شرب لوله‌کشی آنها حداقل برای 15 سال آینده برطرف می‌شود.

کد خبر : ۳۹۲۰۶۵