خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان مطرح کرد:

سالی بدون گزارشِ حوادث ناگوار برای دانش‌آموزان کرمانی

asdasd
کد خبر : ۳۸۰۳۴۹

فرماندار کرمان گفت: توانستیم سال آموزشی گذشته را بدون حوادث تلخ جرحی و اخلاقی پشت سر بگذاریم.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی فرمانداری کرمان، محمدعلی توحیدی فرماندار کرمان در جلسه کارگروه ترافیک شهرستان کرمان با بیان مطلب فوق افزود : با همه گرفتاری ها و موانع ترافیکی که در سال قبل به دلیل شروع پروژه های شهری و پل سازی ها داشتیم به لطف پروردگار و با دقت و همه جانبه‌نگری کارگروه ترافیک شهرستان ، سال گذشته شاهد حادثه تلخی در عبور و مرور و سرویس های دانش آموزان نبودیم و کار به خوبی مدیریت شد.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در 9 ماهه منتهی به خرداد گزارش اخلاقی هم نداشتیم و از این بابت هم سال آموزشی خوبی را پشت سر گذاشتیم.

توحیدی اظهار امیدواری کرد : با تجربه خوب سال 94 و با این سرمایه ارزشمند که ناشی از همکاری خوب پلیس راهور و نیروی انتظامی بود ، باید هر نقص و عیبی که احیاناً در کارهای قبل دیده می شد اصلاح شود .

وی با مهم دانستن بحث سرویس مدارس، تابستان را فرصت مناسبی برای ارتقاء سطح آموزش فنی رانندگان سرویس‌ها دانست و افزود: راهنمایی و رانندگی و شهرداری در طول تابستان ، آموزش و پرورش را همراهی کنند و با معرفی شرکت‌های پیمانکار و گذاشتن کلاس های آموزشی برای رانندگان و صدور کارت آموزشی و ارتقاء سطح گواهینامه شان ، رانندگان را آماده سال تحصیلی 95 کنند.

فرماندار کرمان گفت : شرکت های پیمانکاری موضوع مهمی در سرویس دهی مدارس به شمار می رود لذا دقت های لازم در اخذ مجوزهای آنها انجام شود تا با اطمینان دانش آموزان به آنها سپرده شود.

وی ادامه داد : هم بحث صلاحیت اخلاقی هم صلاحیت فنی و آموزشی رانندگان باید رصد شود و کار برای شهریورماه گذاشته نشود.

وی درخصوص مدارسی که در نقاط حادثه خیز واقع شده‌اند، گفت : مدارسی که در نقاط حادثه خیز وجود دارد باید شناسایی و تصمیمات لازم اخذ شود. تابستان فرصت خوبی است برای رفع این مشکلات و بهبود وضعیت آنها ، جایی که علائم راهنمایی و رانندگی ، خط کشی،  نصب سرعت‌گیر یا مواردی برای رفع ترافیک نیاز است در کارگروه ترافیک شهرداری مطرح و اقدامات لازم صورت پذیرد تا ایمنی بیشتری در فصل آموزش شاهد باشیم.

توحیدی درخصوص پیشنهاد نماینده آموزش و پرورش برای افزایش 15 درصدی حق الزحمه رانندگان سرویس مدارس ، خاطرنشان کرد : دستورالعمل های دولت برای ما لازم الاجراست و این دستورالعمل ها حداکثر میزان قرارداد با رانندگان سرویس مدارس را 6 درصد تعیین کرده است.  لذا با در نظر گرفتن این دستورالعمل ، شهرداری و آموزش و پرورش هم فکری کنند و قیمت مناسبی ارائه دهند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز