خبرگزاری کار ایران

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

ایجاد مشکل در آنزیم‌های گوارشی و سو هاضمه در زمان مصرف آب

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۵۲

مصرف آب در زمان غذا خوردن، علاوه بر ایجاد مشکل در آنزیم‌های گوارشی و سو هاضمه بر جذب غذا نیز تاثیر می‌گذارد.

مصرف آب در زمان غذا خوردن، علاوه بر ایجاد مشکل در آنزیم های گوارشی و سو هاضمه بر جذب غذا نیز تاثیر می گذارد.

به گزارش ایلنا، کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: مصرف آب در هنگام غذا خوردن، عادت اشتباهی است که انجام می شود و پیامد آن نیز عوارض گوارشی است.

به گزارش ایلنا از کرما، ن " مژگان خطیبی " افزود: زمانی که غذا میخوریم آنزیم های گوارشی نیز ترشح می شود و اگر در هنگام غذا خوردن آب مصرف کنیم آنزیم‌های گوارشی رقیق می شوند و هضم غذا به صورت کامل انجام نمی شود.

کارشناس تغذیه دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه گفت: همیشه قبل و یا بعد از غذا آب بخورید و به شکلی باشد در طول مدتی که غذا می خورید روی سطح غلظت آنزیم های گوارشی‌تان تاثیر نگذارد.

وی توصیه کرد: افرادی که فقر آهن و کلسیم دارند بعد از غذا آب مصرف کنند بویژه اگر در آب نصف لیمو ترش اضافه شود باعثافزایش جذب کلسیم و آهن غذا می شود.

وی در مورد وعده های غذایی گفت: صبحانه وعده غذایی مهمی است چون اکثر فعالیت های ما در طول روز است، باید افراد سعی کنند انرژی خود را با مواد مغذی تامین کنند.

وی گفت: همان گونه که خوردن وعده صبحانه مهم است، چه چیز خوردن در این وعده نیز دارای اهمیت است بهتر است در این وعده از گروه های اصلی غذایی مانند لبنیات را در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: تخم مرغ غذای مناسبی است که برای وعده صبحانه مصرف شود و با توجه به سنین مختلف دفعات مصرفی این ماده غذایی در طول هفته متفاوت است.

وی بیان کرد: غلات فوق العاده ارزش دارد، مغزها یک گروه غذایی بسیار مهم در برنامه غذایی ما هستند همانطور که می‌بینیم منبع خوبی از اسیدهای چرب ضروری برای بدن ما هستند منابع خوب فسفر و گوگرد به حساب می آیند، ارزش خوبی برای عملکرد مغزمان دارند و چقدر خوب است که ما این گروه غذایی را در برنامه صبحانه بچه ها بیاوریم.

به گفته وی بهتر است حداقل پنج روز در هفه را به این گروه غذایی در شکل های مختلف اختصاص دهیم.

وی ادامه داد: برخی از مواد غذایی آنچنان ارزشی ندارند که در برنامه صبحانه بچه ها گنجانده شود. مانند یک چای پرنگ که به جای آن می توان یک لیوان شیر یا آب میوه طبیعی بگذاریم که می تواند در جذب آهن و یا کلسیم آن غذا موثر باشد.

وی اضافه کرد: سبزیجات گروه دیگر غذایی هستند که طیف وسیعی را شامل می شود چه خوب است از این گروه مانند گوجه و خیار سبز در کنار صبحانه داشته باشیم و سعی کنیم اکثر اوقات تهیه و در برنامه غذایی کل افراد خانواده وارد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز