خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر خبر داد؛

ثبت۳۳ عنوان اختراع توسط دانشجویان و استادان

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۶۷

تا کنون ۳۳ اختراع توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه به ثبت رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در جلسه شورای آموزشی از اجرای ۹۴طرح پژوهشی و تالیف ۶ عنوان کتاب از سوی اعضای هیات علمی خبر داد و افزود: ۳۷ مقاله با رتبه ISI و ۱۱ مقاله علمی - پژوهشی از سوی استادان دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر در مجلات معتبر علمی پذیرفته و به چاپ رسیده است.

به گزارش ایلنا از کرمان، کمال جوانمرد، با اشاره به اینکه بالغ بر۳۳ هزار جلد کتاب در کتابخانه دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر موجود است، افزود: دانشجویان و استادان این دانشگاه با حضور در صحنه‌های علمی ملی و بین المللی توانسته‌اند برگ زرینی به دفتر افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر بیفزایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با انتقاد از سیستم آموزش محوری برخی دانشگاه‌های کشور افزود: سیستم آموزش عالی کشور باید از «آموزش محوری» به «پژوهش محوری» تغییر یابد.

وی تبدیل شدن به جامعه مدرن و پیشرفته را منوط به کمیت و کیفیت تحقیقات و پژوهش‌های علمی دانست و گفت: پژوهش، موجب پویایی و نشاط آموزشی و باعثارتقاء سطح تولید و در نهایت موجبات استقلال و اقتدار کشور را فراهم خواهد کرد.

وی، سیاست‌های کلی «علم و فن‌آوری» که در ۲۹ شهریورماه سال جاری از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده را چراغ راه علمی کشور عنوان کرد و افزود: با اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب در زمینه «علم و فن‌آوری» کشور به قطب علمی منطقه و جهان اسلام تبدیل خواهد شد.

جوانمرد؛ اقدامات دکتر میرزاده، ریاست عالی دانشگاه آزاد اسلامی، در حمایت و تاکیدبر توسعه پروژه‌های دانش بنیان و کاهش اتکا به شهریه دانشجویان را ستود و گفت: کاهش وابستگی دانشگاه آزاد اسلامی به شهریه دانشجو از طریق تجاری سازی اختراعات و دستاوردهای علمی و پژوهشی استادان و دانشجویان می تواند سهم مهمی در کاهش بار مالی بردوش دانشجویان ایفا کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر نیز در راستای گسترش و تجاری سازی اختراعات علمی دانشجویان و استادان خود چندین طرح را در دست بررسی و اجرا دارد.

وی به افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی بردسیر اشاره کرد و گفت: تا کنون ۳۳ اختراع توسط دانشجویان و استادان این دانشگاه به ثبت رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز