خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان

اختصاص یک میلیارد بودجه برای احداثکتابخانه مرکزی

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۴۳۷

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان از موافقت شورا با پیشنهاد شهرداری به منظور اختصاص یک میلیارد از بودجه سال ۹۴ شهرداری به احداثکتابخانه مرکزی شهر خبر داد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان گفت: در پی نشست با مسئول کتابخانه های استان مقرر شد، موضوع احداثکتابخانه مرکزی شهر کرمان از محل بودجه های ملی پیگیری شود علاوه براینکه شهرداری نیز از محل نیم درصدی که ماهانه به نهاد کتابخانه ها کمک می کند، اعتبار سال آینده از این محل را به موضوع احداثکتابخانه اختصاص دهد

به گزارش ایلنا ازکرمان درادامه این نشست سیف الهی شهردار با بیان اینکه زمین احداثکتابخانه مرکزی در محل سایت شورا به این موضوع اختصاص یافته گفت: شهرداری هر ماه مبلغ نیم درصد از درآمد عوارض را به حساب نهاد کتابخانه ها واریز می نماید که با توجه به افزایش درآمد ها در سال آینده این مقدار در حدود یک میلیارد می شود که به امر احداثکتابخانه مرکزی کرمان که یکی از ضروریات شهر کرمان می باشد اختصاص خواهد یافت

وی با بیان اینکه در شش سال گذشته در تمامی فضاهای احداثشده بحثمناسب سازی فضا برای معلولین نابینایان و افراد کم توان را رعایت نموده و بر اساس نظر کارشناسان بهزیستی این موضوضوع اعمال و اجرا شده است.

وی همچنین با بیان اینکه همچنان وضعیت احداثدو خانه مهر ویژه بازنشستگان که با هدف ایجاد محیطی متناسب با وضعیت افراد سالمند در پارک مشاهیر توسط تامین اجتماعی در حال احداثبود نامعلوم است،

وی در خصوص احداثپل های عابر پیاده نیز گفت: شهرداری طی سالهای گذشته بیش از ۴۳ پل عابر پیاده را بصورت مشارکتی در شهر احداثنموده است.

سیف الهی تصریح کرد: به تازگی نیز دوپل جدید در مقابل هتل گواشیر و خوابگاه بوستان نیز بهره برداری رسیده است که توسط شهرداری احداثشده است و احداثچند پل عایر پیاده دیگر نیز در مسیر درخواستی و حدفاصل چهار راه فرهنگیان و سه راهی معلم و روبروی شهرک زیتون در دست احداثدارد.

شهردار کرمان همچنین از نصب سوله های میدان بیرم آباد در محل پارک گلها خبر داد و گفت در نظر داریم از این فضا جهت برپایی برخی نمایشگاه های درون شهری شهروندان استفاده گردد.

وی تصریح کرد: این فضا بعد از عید برای استفاده شهروندان آماده می گردد.

وی همچنین با اشاره به بحثساختمان واقع در بلوار امیرکبیر گفت: با توجه به انحراف ایجاد شده در این ساختمان، جلسه بحران شهرستان کرمان با حضور فرماندار، شهردار کرمان، مالک، وکیل آن و مهندس ناظر و نماینده نظام مهندسی برگزار شده و کارشناسی های لازم در این خصوص انجام شده است.

وی با بیان اینکه مسکن و شهر سازی متولی فنی در این مساله می باشد تصریح کرد با توجه به صدور اخطاریه ۴۸ ساعته در خصوص تخریب بنا هنوز مالک اقدامی انجام نداده است.

شهردار همچنین از نصب اخطار توسط شهرداری بر روی املاک اطراف این بنا خبر داد و گفت: با توجه به اعلام نظر آخرین گروه کارشناسی از تهران حل شدن لایه های گچی در عمق ۱۰ متری زمین این ملک مسبب ایجاد این انحراف بوده است.

سیف الهی با اشاره به اهمیت سرعت در تصمیم گیری در خصوص وضعیت این ساختمان تصریح کرد: در نهایت پرونده این ملک براساس نامه دادستان محترم جهت تخریب به شهرداری ارجاع شده است که شهرداری نیز به منظور تعیین تکلیف، پرونده را به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع نموده است.

وی همچنین به بحثهای مطروحه در خصوص انتخاب شهرداران و عضویت ایشان در کمیته ۴ نفره شهرداران کلان شهرها به منظور ارائه نظرات شهرداران در خصوص این مباحثخبر داد. مهندس سیف الهی به بیان سه پیشنهاد ویژه جهت انتخاب شهردار، تعداد اعضای شورا و شیوه استیضاح شهردار پرداخت که مورد موافقت اعضای شورا نیز قرار گرفت.

گفتنی است: در اجرای مصوبات، رعایت ماده‌ی ۸۰ اصلاحی مورخ ۸۲.۷. ۶ قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

مدیر عامل شرکت پست نیز در این نشست ضمن تقدیر از شورا به دلیل اختصاص این فرصت، به ارائه گزارشی از خدمات و سرویس های این شرکت پرداخت.

وی وجود یک مرکز توزیع مرسولات پستی را از جمله معضلات شهر کرمان اعلام نمود و گفت: باحضور اینجانب در مجموعه پست کرمان، شهر از لحاظ توزیع مرسولات به دو بخش تقیسم شده است.

اکبری حمایت از بخش خصوصی با راه اندازی ۱۷۰ دفتر پیشخوان دولت و ۳۱۰ دفتر روستایی و واگذاری بخش هایی دیگر از خدمات این شرکت به بخش خصوصی را از جمله سیاست های این شرکت عنوان نمود.

ایجاد سریس های الکترونیکی، ایجاد سرویس جدید پست نت، سرویس دریافت کرایه در مقصد، سرویس پست تلفنی ۱۹۳، سرویس کارت پستال، سرویس ایمیل ملی، سرویس تمبر شخصی را ازجمله خدمات ارائه شده توسط این شرکت اعلام نمود.

وی اجرای طرح پست چی معتمد محله را از جمله ایده های نوی این شرکت با هدف افزایش امنیت شهروندان، کاهش هزینه ها، وصول مطالبات دولتی، کاهش هزینه سوخت و تخصصی نمودن کارها اعلام نمود و خواستار حمایت شهردار و اعضای شورا در این خصوص شد.

رئیس و نماینده کمیسیون بهداشت، پسماند و محیط زیست نیز به بیان گزارش های این کمیسیون پرداختند. مومنی نماینده این کمیسیون به برگزاری جلسه این کمیسیون با حضور معاون خدمات شهری، رییس سازمان پسماند و مجری طرح تفکیک از مبدا زباله های خشک در برخی محلات شهر اشاره کرد و گفت: با همت شهرداری کرمان، مقرر شده ضمن مشخص شدن فضایی برای استقرار دکه های مربوطه در محلات توسط شهرداری، طرح تفکیک از مبدا زباله های خشک نیز توسط بخش خصوصی در برخی محلات شهر به صورت پایلوت انجام شود.

وی افزود: قراداد آماده شده مربوطه نیز توسط شهرداری به شورا ارسال خواهد شد.

ویاز پیگیری های این کمیسیون به منظور شنامه دار کردن سموم و کودهای شیمیایی و نظارت قوی تر در عرضه آنها خبر داد و گفت: برگزاری جلسه با رییس سازمان نظام پزشکی، معاون دانشگاه علوم پزشکی در زمینه عوارض خدمات شهری پزشکان و نشست با پزشکی که در زمینه زباله های بیمارستانی دارای طرح ویزه ای است

ازجمله دستور برنامه های این کمیسیون خواهد بود.

رییس کمیسیون فرهنگ و آی تی نیز از برگزاری نشست این کمیسیون با حضور رییس شورا شهردار کرمان برخی نمایندگان دستگاه های فرهنگی و برخی اعضای شورا خبر داد و گفت: این نشست که با هدف تعیین اولویت های فرهنگی سال ۹۴ کرمان برگزار شده بود، نتایج خوبی به همراه داشت.

وی تشکیل کمیته تخصصی فرهنگی متشکل از ادارات و نهاد های فرهنگی، استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در زمینه کارهای فرهنگی و انجام بحثو بررسی های دقیق تر در زمینه مسایل فرهنگی را از جمله مهمترین نتایج این نشست عنوان نمود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز