خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان خبر داد؛

افزایش دو برابری سرانه فضای سبز در قالب یک برنامه چهار ساله

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۷۵

طبق یک برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت ۴ ساله سرانه در نظر داریم فضای سبز شهر کرمان را دو برابر کنیم.

شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهرگفت: باتوجه به خشک سالی‌های اخیر عمق دسترسی به آب در شهر کرمان بسیار زیاد شده، بسیاری از چاه‌های آب خام از رده خارج شده علاوه بر اینکه کیفیت آب نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است و می‌طلبد شهرداری در این خصوص و به منظور رفع معضلات، برنامه‌ای مدون ارائه کند.

به گزارش ایلنا از کرمان، سیف الهی به ۵/۱۳ متر مربع سرانه فضای سبز شهر کرمان اشاره کرد و گفت: این عدد در مقایسه با میانگین کشوری مناسب است اما با توجه به اینکه در چشم انداز آینده شهر جمعیت یک میلیون نفر برای کرمان در نظر گرفته شده است، شهرداری از هم اکنون به دنبال ارائه برنامه‌هایی جهت افزایش این سرانه به میزان دو برابر است.

شهردار کرمان همچنین به عدم توازن سرانه فضای سبز در همه مناطق شهر اشاره کرد و گفت: با این برنامه علاوه بر ارائه طرح‌هایی به منظور استفاده بهینه از آب و استفاده از شیوه‌های نوین آبیاری و ارتقای کیفیت آب، در خصوص افزایش سرانه وتوازن آن در همه قسمت‌های شهر اقدامات و برنامه‌هایی به شورا ارائه می‌شود.

موافقت با اصلاح برخی از بخش‌های بودجه شهرداری، اختصاص ۲میلیارد و دویست میلیون تومان به منظور انجام تملک در مسیر احداثپل سه راهی معلم و آزاد سازی مسیر پل، انجام تملک در مسیر احداثبلوار کوثر در بخش‌هایی از خیابان مهدیه از جمله مصوبات کمیسیون برنامه و بودجه شورا در این نشست بود.

شهردار کرمان با بیان اینکه در حال حاضر جداول موجود در طرح تفضیلی ملاک عمل شهرداری در تعداد طبقات است، افزود: شهرداری کرمان نیز در حال آماده نمودن طرحی است که برمبنای آن تراکم، منطقه‌ای اعلام گردد و در هر منطقه بر اساس شرایط و طرح تدوین شده فقط مجوز‌‌ همان تعداد طبقه صادر گردد تا شهروندان نیز با آگاهی از شرایط هر منطقه نسبت به خرید یا ساخت ملک اقدام کنند و از نابسامانی‌های بعدی و وجود ساختمان‌ها با ارتفاعات متفاوت در یک محله جلوگیری شود.

وی همچنین در خصوص پیشنهاد اعمال ماده ۲۱ پدافند غیر عامل به منظور پیش بینی شرایط معابر در زمان حوادثی از جمله زلزله گفت: تاکنون این موضوع در هیج جا رعایت نشده است و به نظر می‌رسد اعمال این ماده قانونی در شهر سازی نیازمند کار دقیق کار‌شناسی وتدوین آیین نامه‌ها باشد.

در اجرای مصوبات، رعایت ماده ۸۰ اصلاحی مورخ ۶/۷ / ۸۲ قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز