خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان؛

کرمان تنها تولیدکننده سیمان چاه نفت در کشور است

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۳۱۲

ما اکنون با تعدادی ماشین‌آلات بسیار فرسوده و همچنین سازه‌های فرسوده در کارخانه مواجه هستیم و خود کارخانه هم به‌سازی نشده است.

مدیر عامل گروه صنایع سیمان کرمان گفت: این واحد صنعتی در سال ۴۶ تاسیس و به تدریج تا سال ۵۸ با نصب یک کوره ۳۰۰ تنی و طی سال‌های گذشته با نصب مجدد کوره یک‌هزار تنی و سپس ۲ هزار و ۳۰۰ تنی به تولید سه هزار و ۶۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمد حیدری ملایر در مراسم کلنگ زنی طرح جایگزینی سه هزار و ۴۰۰تنی کارخانه سیمان افزود: این واحد صنعتی در سال ۴۶ تاسیس و به تدریج تا سال ۵۸ با نصب یک کوره ۳۰۰ تنی و طی سال‌های گذشته با نصب مجدد کوره یک‌هزار تنی و سپس ۲ هزار و ۳۰۰ تنی به تولید سه هزار و ۶۰۰ تن افزایش پیدا کرد.

وی تصریح کرد: آنچه که توسعه و زیربنای استان‌های هرمزگان، بخشی از یزد، سیستان و بلوچستان، جنوب استان خراسان و استان کرمان از این شرکت بوده و تمام کارخانه‌های بزرگ ‌صنعتی موجود در این استان‌ها حاصل دسترنج کارگران و مدیران کارخانه سیمان کرمان است.

وی گفت: با وجودی که این واحد تولیدی در سال ۵۸ دومین شرکت تولیدکننده سیمان از نظر ظرفیت در کشور بود ه از آن زمان تاکنون هیچ‌گونه توسعه، بهسازی و نوسازی در این کارخانه انجام نشده است.

وی خاطر نشان کرد: ما اکنون با تعدادی ماشین‌آلات بسیار فرسوده و همچنین سازه‌های فرسوده در کارخانه مواجه هستیم و خود کارخانه هم بهسازی نشده است.

وی با اشاره به اینکه کارخانه سیمان کرمان دارای بهترین معدن با خلوص ۷۵ درصد است، بیان داشت: این کارخانه با دارا بودن ۱۴ سیلو بیشترین سیلو را در ایران داریم و می‌توانیم با این تعداد سیلو ۱۴ محصول را در این سیلو‌ها داشته باشیم.

حیدری ملایر عنوان کرد: کرمان تنها تولیدکننده سیمان چاه نفت در کشور است.

وی افزود: هزینه این طرح جایگزینی ۱۷۰ میلیارد تومان است که در مدت سه سال ساخت و به بهره برداری می‌رسد.

مدیرعامل کارخانه سیمان کرمان اذعان داشت: سرانه تولید ما که اکنون چهار تن است باراه اندازی این خط جایگزین سرانه تولید هر نفربه ۱۲ تن می‌رسیم و از ان نظر صرفه اقتصادی دارد.

وی گفت: در حال حاضر متوسط انرژی مصرفی ما در کارخانه سیمان کرمان ۱۲۸ کیلو وات ساعت است و این مقدار مصرف انرژی از لحاظ زیست‌محیطی اشکال دارد و ما باید حداقل به ۸۰ تا ۹۰ کیلو وات مصرف انرژی در خط تولید جدید برسیم.

وی ادامه داد: سوخت ما به طور متوسط حدود ۹۵۰ کیلوکالری در این سه کوره است و در خطوط تولید جدید مقدار مصرف انرژی به ۵۷۰ کیلو کالری می‌رسد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز