خبرگزاری کار ایران

سرپرست کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

نرم افزار تحت وب در کتابخانه‌ها راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۲۴۸

با کمک نرم افزار تحت وب دانشجو می‌تواند با عضویت واحد از تمامی کتابخانه‌های دانشگاه استفاده کند و علاوه بر آن در هنگام تسویه حساب نیاز به مراجعه به تک تک کتابخانه‌ها نداشته باشد.

سرپرست کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه از خریداری و راه اندازی نرم افزار مدیریت کتابخانه تحت وب در کتابخانه‌های دانشگاه با همکاری مرکز رایانه دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا ازکرمان پیام خزائلی گفت: با کمک نرم افزار تحت وب دانشجو می‌تواند با عضویت واحد از تمامی کتابخانه‌های دانشگاه استفاده کند و علاوه بر آن در هنگام تسویه حساب نیاز به مراجعه به تک تک کتابخانه‌ها نداشته باشد.

خزائلی افزود: علاوه بر این امکان رزرو کتاب از یک کتابخانه برای کتابخانه‌ای دیگر به صورت آنلاین فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: تجمیع کارت دانشجویی با کارت عضویت کتابخانه از دیگر برنامه‌ها است که امیدواریم با این ترتیب مشکلات تعدد کارت‌ها نیز برطرف شود.

وی ادامه داد: کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد در طی چند ماه اخیر سعی کرده همکاری نزدیک و خوبی را با گروه کتابداری دانشکده مدیریت و اطلاع رسانی، انجمن کتابداری شاخه کرمان و نهاد کتابخانه‌های عمومی استان که از زیر مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، داشته باشد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد تلاش عمده‌ای برای ارتقاء وضعیت سخت افزاری موجود دارد که این کار با خریداری کامپیو‌تر و تجهیز سایت کامپیوتری کتابخانه مرکزی انجام شده است.

خزائلی بیان کرد: تجهیز این سایت کمک کرده که علاوه بر اینکه دانشجویان بتوانند کار تحقیق و جستجو را به نحو احسن و بهتری انجام دهند، یک محیط مناسبی نیز برای برگزاری کارگاه آموزشی فراهم شده است.

وی گفت: یکی دیگر از فعالیت‌ها، راه اندازی ایستگاه ویژه به منظور معرفی کتاب‌های منتشره توسط اعضای هیات علمی دانشگاه است که به صورت مجزا در کتابخانه مرکزی راه اندازی شده است.

سرپرست کتابخانه مرکزی و اسناد دانشگاه در زمینه زیبا سازی کتابخانه مرکزی گفت: فعالیت‌ها و تلاش‌هایی شده تا محیط مساعد تری برای مطالعه و حضور دانشجویان فراهم شود تا دانشجویان با انگیزه و رغبت بیشتری بتوانند درکتابخانه مرکزی حضور پیدا کنند و از منابع اطلاعاتی استفاده کنند.

به گفته وی حدود ۲۰ هزار جلد کتاب فارسی و ۱۰ هزار جلد کتاب انگلیسی در مجموعه کتابخانه مرکزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: از فعالیت‌های آتی کتابخانه مرکزی، ساخت ساختمان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه در پردیزه دانشگاه است که کارهای اولیه مطالعاتی انجام شده که امیدواریم که ساخت آن بزودی شروع شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز