خبرگزاری کار ایران

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛

یک سوم مرگ‌ و میرها به دلیل بیماری قلبی عروقی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۰۰۷

یک سوم مرگ‌ و میرهای استان کرمان به دلیل بیماری قلبی عروقی است، سرطان‌ها روند رو به رشد دارد و سالانه ۷ درصد در حال افزایش است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: روند سرطان‌ها از شمال به جنوب کشور کاهنده است و این امر در استان از متوسط کشوری پایین است، اما سرطان‌های مثانه، حنجره و کبد در کرمان نرخ بالاتری نسبت به کشور دارد.

به گزارش ایلنا از کرمان، علی اکبر حق دوست " در مراسم افتتاحیه پنجمین همایش تخصصی انجمن بیمارهای دهان و دندان ایران " افزود: همانند سایر نقاط کشور یک سوم مرگ‌ومیرهای استان کرمان به دلیل بیماری قلبی عروقی است، سرطان‌ها روند رو به رشد دارد و سالانه ۷ درصد در حال افزایش است.

وی تصریح کرد: اگر به دنبال این هستیم که جامعه سالم‌تر داشته باشیم باید به مسئله پیشگیری توجه جدی داشته و بهداشت دهان و دندان در این میان اهمیت زیادی دارد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ا کرمان جزو سه استانی است که پیوند کبد را انجام می‌دهد و ۸۰۰ مورد پیوند کلیه در این استان انجام شده است.

وی با اشاره به انجام پیوند مغز استخوان و کاشت حلزون شنوایی در استان کرمان گفت: دانشکده دندانپزشکی کرمان با داشتن گروه‌های فعال و علاقه‌مند و با وجود همه محدودیت‌ها و کمبود‌ها موفقیت‌های خوبی به دست آورده است.

وی با اشاره به وضعیت بیماری‌ها در استان کرمان گفت: امید زندگی در کرمان مقداری کمتر از میانگین کشوری است.

وی ادامه داد: سلامتی امری کلیدی است و با وجود هر محدودیت مالی باید به آن بپردازیم، منابع مالی به عنوان جزء به حساب می‌آیند.

وی خاطر نشان کرد: سلامت بهداشت و دهان و دندان مهم است و برگزاری چنین همایش‌هایی باید پیام سلامتی را برای مردم در بر داشته باشد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این همایش اشاره‌ای به وضعیت جغرافیایی استان داشت و گفت: استان کرمان ۱۱ درصد از مساحت ایران را به خود اختصاص داده و بزرگ‌ترین استان با آب و هوای بسیار متنوع به شمار می‌رود.

وی افزود: اگر چه عموم مردم کرمان را به عنوان استانی خشک و کویری تلقی می‌کنند، اما در مناطق غربی این خطه کوهستان‌های مرتفع و جنگل‌های طبیعی زیبایی داریم.

دکتر حق‌دوست بیان داشت: تنوع قومی و آب و هوایی در استان کرمان می‌تواند مبنای بسیاری از تحقیقات و ارزیابی‌ها ژنتیکی باشد.

وی بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۵ هزار دانشجو و حدود ۴۰۰ عضو هیات علمی، دارد.

وی گفت: ۲۳.۵ درصد دانشجویان علوم پزشکی کرمان در مقاطع تحصیلات تکمیلی هستند و در بعضی تخصص‌ها به عنوان سرآمد کشور به شمار می‌رویم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز