خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم؛

واکسیناسیون رایگان بیش از ۸۸۰۰ راس دام برعلیه بیماری تب برفکی

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۷۶۱

فاز دوم واکسیناسیون بیماری تب برفکی همزمان در استان کرمان و شهرستان بم آغاز شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بم گفت: در راستای اشتغال زایی و واگذاری امور به بخش خصوصی بیش از ۵۰ درصد از این عملیات توسط مراکز مایه کوبی بخشخصوصی و دولتی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، اسدی‌پور ضمن اشاره به اینکه بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های استراتژیک است و باعثخسارات جبران ناپذیر در صنعت دامپروری می‌شود، تاکید کرد: ویروس عامل بیماری تب برفکی از طریق تماس مستقیم دام‌ها با یکدیگر و حتی راه‌های غیرمستقیم مانند انتقال از طریق آب، باد، وسایل و لباسهای آلوده و حتی از طریق علوفه منتقل می‌شود.

وی افزود: هر گونه تردد دام و سایر مواد به دامداری می‌تواند باعثشیوع و همه گیری در سطح دامداری شود.

وی عامل بیماری تب برفکی را چنین اشاره کرد و یادآور شد: دامداران باید توجه داشته باشند که تب برفکی، بی‌اشتهایی، ریزش بزاق و لنگش مهم‌ترین علائم این بیماری است.

وی بیان داشت: فعالیت‌های این شبکه دارای چند بخش است. از جمله مبارزه با بیماری‌های دامی از طریق انجام واکسیناسیون و سم پاشی صورت می‌پذیرد. پایش و مراقبت بیماری‌ها از طریق بازدیدهای ماهیانه از واحدهای دامی و انجام تست‌های مربوطه در مورد برخی بیماری‌هایی از جمله بیماری سل، بروسلوز و نظارت بر واحدهای عرضه فرآورده‌های خام دامی، کارخانه‌های تولید مواد لبنی، ایستگاه‌های جمع آوری شیر، ماشین‌های حمل فرآورده‌های خام دامی و… بصورت روزانه انجام می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز