خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان:

به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مدارس توجه ویژه‌ای شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۵۷۱۳

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان مهم‌ترین دغدغه دانش‌آموزان را آینده شغلی آنها عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه ۹۸.۲ درصد اعتبار آموزش و پرورش برای پرداخت حقوق کارکنان هزینه می‌شود، گفت: صرفه‌جویی در هزینه‌های پرسنلی سبب ارتقای سطح تعلیم و تربیت می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، محمدمحسن‌بیگی در نشست تخصصی معاونان و کارشناسان آموزشی متوسطه اول و دوم، افزود: در دوره متوسطه باید بر اساس اصول روانشناسی از دانش‌آموزان به عنوان مشاور درمدرسه استفاده شود.

وی گفت: باید به مهارت‌آموزی دانش‌آموزان در مدارس توجه ویژه‌ای شود.

وی مهم‌ترین دغدغه دانش‌آموزان را آینده شغلی آنها عنوان کرد و گفت: باید به دانش‌آموزان حرفه‌آموزی وحرفه‌شناسی را آموزش داد.

محسن‌بیگی با انتقاد از عدم شناخت والدین و دانش‌آموزان از ارزش فعالیت‌های مدارس فنی‌و حرفه‌ای و کار و دانش، تصریح کرد: به همین سبب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های نظری گرایش بیشتری دارند.

وی بر ایجاد فرهنگ کار و آشنایی دانش‌آموزان به حرفه‌های مختلف تأکید کرد و افزود: مهارت‌آموزی از رتبه‌آوردن و نمره دانش‌آموزان که مد نظر والدین ودانش‌آموزان است، مهم‌تر باید تلقی شود.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان کرمان با تأکید بر مهارت‌ آموزی در مدارس، گفت: برخی از کارها و حرفه‌ها باید در مدارس به دانش آموزانآموزش داده شود.

محسن‌بیگی با اشاره به ساماندهی موفق نیروی انسانی درآموزش و پرورش استان کرمان اظهار داشت: باتوجه به خروج یک هزار و ۲۰۰ بازنشسته وسربازمعلم ازچرخه نیروی انسانی آموزش و پرورش استان کرمان درتابستان ۹۳وعدم ورود نیروی جدیدبه این چرخه، ساماندهی کلاس‌های درس در استان با کمترین کاستیها انجام شده است.

وی از پرداخت حقوق شهریورماه کارکنان آموزش وپرورش استان درتاریخ۲۴ شهریوریعنی پنج روز زودتر از موعد حقوق خبر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز