خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

بیشتر پروژه‌های عمرانی شهرداری در بافت قدیم متمرکز شده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۳۵۹۵

در شرایط فعلی بافت تاریخی کرمان نیازمند رونق و ترقی است.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در بافت تاریخی کرمان در حال انجام است، اظهار کرد: این سرمایه‌گذاری‌ها با هدف احیا و رونق بخشیدن به این بافت تاریخی انجام می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان، سیف‌الهی با بیان اینکه انجام هر پروژه اقتصادی با هماهنگی میراثفرهنگی انجام می‌شود، افزود: بدون شک حتی یک آجر بدون هماهنگی با کار‌شناسان میراثجابه‌جا نمی‌شود.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه انجام فعالیت‌های عمرانی و یا سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان به سبب وجود ضوابط و شرایط خاص خود با مسائلی همراه است، بیان کرد: به طور قطع فعالیت در بافت‌های جدید بسیار راحت‌تر و آسان‌تر از انجام هرگونه فعالیت در بافت تاریخی به سبب وجود ضوابط و معیارهای خاص خود است.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه در بافت‌های جدید شهرداری به راحتی می‌تواند روی پروژه‌های عمرانی مانور دهد، تصریح کرد: اما در بافت تاریخی این شرایط وجود ندارد و باید بسیار ضابطه‌مند و براساس مقررات میراثفرهنگی عمل کرد.

وی با تاکید بر اینکه شهرداری کرمان در دور جدید فعالیت‌های خود بیشتر پروژه‌های عمرانی و اقتصادی را در بافت قدیم متمرکز کرده است، گفت: در شرایط فعلی بافت تاریخی کرمان نیازمند رونق و ترقی است، زیرا در غیر این شرایط در آینده‌ای نه چندان دور به یک بافت مخروبه تبدیل می‌شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه باید با ایجاد ارزش افزوده به بافت تاریخی کرمان رونق بخشید، اظهار کرد: در غیر این شرایط این بافت به محل سکونت اتباع بیگانه و یا معتادان تبدیل می‌شود.

سیف‌الهی با اشاره به اینکه باید با متمرکز کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بافت تاریخی کرمان زمینه ترغیب گردشگران به حضور در این بافت را فراهم کرد، گفت: در حال حاضر تفاهم نامه اجرای پروژه شهر شش دروازه در میدان شهدای شهر کرمان با بخش خصوصی منعقد شده که با اتمام آن بافت تاریخی کرمان رونقی مضاعف می‌یابد.

وی با بیان اینکه آثار تاریخی کرمان عمدتا در بافت قدیم کرمان متمرکز شده‌اند، افزود: شهرداری کرمان در نظر دارد یک محور گردشگری در این بافت تعریف کند تا گردشگران بتوانند از این آثار به بهترین نحو ممکن بازدید کنند.

شهردار کرمان با تاکید بر اینکه در حال حاضر پروژه کف‌سازی بازار بزرگ کرمان به اتمام رسیده است، خاطرنشان کرد: از این پس گردشگران می‌توانند بازدید از محور گردشگری کرمان را از این بازار آغاز کرده و از سایر آثار تاریخی نیز که در امتداد این بازار و در سایر محورهای بافت تاریخی قرار دارند، دیدن کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز