خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

پارکینگ‌های طبقاتی در شهر افزایش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۸۹۲

افزایش تعداد پارکینگ‌های طبقاتی در نقاط مختلف شهری در دستور کار شهرداری قرار دارد.

شهردار کرمان گفت: در حال حاضر یکی از مشکلات شهر کرمان بحثترافیک و کمبود پارکینگ در محور‌ها و خیابان‌های اصلی شهر کرمان است.

به گزارش ایلنا از کرمان، سیف‌الهی با تاکید بر اینکه شهرداری از چند سال قبل ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی با همکاری بخش خصوصی را در دستور کار قرار داده است، افزود: خوشبختانه تعدادی از پروژه‌های سرمایه‌گذاری در حوزه پارکینگ‌های طبقاتی به بهره‌برداری رسیده که از آن جمله می‌توان به مجتمع تجاری و پارکینگ طبقاتی ستاره کرمان اشاره کرد.

وی با بیان اینکه این مجتمع توانسته به واسطه مجاورت با بازار مظفری و قدمگاه کرمان، بخش قابل توجهی از خودروهای این محور را درخود جای دهد، تصریح کرد: با بهره‌برداری از مجتمع تجاری ستاره در سال ۹۱ تاحدودی معضل نبود پارکینگ در اطراف این ضلع بازار بزرگ کرمان حل شد.

سیف‌الهی از احداثمجتمع تجاری وکیل در مجاورت کاروانسرای وکیل کرمان خبر داد و گفت: در حال حاضر بخش خصوصی در حال احداثاین مجتمع عظیم تجاری است که با افتتاح آن یکی از بزرگ‌ترین پارکینگ‌های شهر کرمان آماده پذیرش خودروهای شهروندان و گردشگران در اطراف خیابان شریعتی و بخشی از بازار بزرگ کرمان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه یک پارکینگ طبقاتی دیگر در محل میدان شهدای شهر کرمان در حال احداثاست، بیان کرد: در حال حاضر عملیات احداثاین پارکینگ آغاز شده که انتظار می‌رود بر اساس برنامه زمان‌بندی با مشارکت بخش خصوصی به بهره‌برداری برسد.

شهردار کرمان از عزم مدیران شهری برای احداثپارکینگ‌های طبقاتی مختلف در سایر نقاط شهر کرمان خبر داد و افزود: شهرداری کرمان آماده مشارکت با بخش خصوصی برای احداثپارکینگ در این شهر است و از همه سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این حوزه دعوت به همکاری می‌کند.

سیف‌الهی با تاکید بر اینکه طرح تعریض خیابان شریعتی کرمان منتفی شده است، اظهار کرد: البته آن دسته از مالکانی که در گذشته طرح عقب نشینی ملک خود را اجرا کرده‌اند، نمی‌توانند به وضعیت قبل خود بازگردند، زیرا قانون جدید مشمول گذشته نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین بار ترافیکی شهر کرمان در محور خیابان شریعتی است، گفت: این خیابان که اصلیترین خیابان شهر کرمان محسوب می‌‎شود، به سبب وجود صد‌ها مغازه و مجتمع تجاری یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های این شهر است.

شهردار کرمان یکی از علل تمرکز و ایجاد پارکینگ‌های طبقاتی در اطراف خیابان شریعتی را ازدحام بیش از حد خودرو و قرار گرفتن بخشی از آن در بافت تاریخی و گردشگری شهر کرمان دانست و افزود: در حال حاضر بسیاری از شهروندان و گردشگران برای حضور یا خرید در این خیابان با نبود فضا برای پارک خودرو‌هایشان مواجه هستند.

سیف‌الهی خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با بهره‌برداری از طرح‌های ایجاد پارکینگ طبقاتی در نقاط مختلف شهر کرمان به ویژه خیابان شریعتی تا حدودی معضل نبود پارکینگ حل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز