خبرگزاری کار ایران

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان کرمان؛

کاهش ۷۰ در صدی تصادفات منجر به فوت

asdasd
کد خبر : ۱۹۶۴۹۸

از جمله راهکارهای موثر و کارا در جهت کنترل سرعت در محدوده ایمن و مجاز با استفاده از سامانه های هوشمند کنترل ترافیک است.

مدیر کل حمل ونقل و پایانه‌های استان کرمان گفت: از جمله راهکارهای موثر و کارا در جهت کنترل سرعت در محدوده ایمن و مجاز با استفاده از سامانه‌های هوشمند کنترل ترافیک است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، جمیلی افزود: پس از گذشت یک سال از نصب دوربین‌های کنترل متوسط جاده‌ای، آمار‌ها اطلاعات حاکی از کاهش ۷۰ در صدی وقوع تصادفات منجر به فوت، کاهش۳۸ درصد تصادفات منجر به جرح و همچنین کاهش۲۳درصدی تصادفات منجر به خسارت وسیله نقلیه وجلوگیری از کشته شدن تقریبی ۱۲ نفر و مصدومیت ۳۰ نفر از هم‌وطنان‌مان شده است.

وی تصریح کرد: ضمن استفاده کمینه از نیروی انسانی، بیشترین کنترل را بر سرعت‌های غیر مجاز و حادثه ساز در طول راه‌ها تامین می‌کند و علاوه بر کنترل و ثبت سرعت لحظه‌ای خودرو در زمان عبور آن از محل دوربین، سرعت متوسط خودرو را در فاصله چندین کیلومتری بین دوربینهای متوالی نیز محاسبه و اعلام می‌کند.

جمیلی گفت: متخلفین توسط عوامل پلیس راه در محل پاسگاه و یا از طریق ارسال قبض به محل سکونت توسط اجراییات راهور ناجا اعمال قانون خواهند شد.

در ادامه رئیس اداره ایمنی و ترافیک این اداره کل گفت: این سامانه در محور کرمان - ماهان(هفت باغ) برای اولین بار در راه‌های برون شهری حوزه وزارت راه و شهرسازی در سال ۱۳۹۰ مورد بهره برداری قرار گرفت و نتایج بسیار مثبت آن در کاهش تعداد و شدت تصادفات موجب گسترش نصب آن در سایر مقاطع و محور‌ها در استان و همچنین سایر استانهای کشور شد.

وی افزود: هم اکنون بیش از سیصد کیلومتر از راه‌های اصلی استان، توسط اداره کل حمل ونقل و پایانه‌ها مجهز به اینگونه سامانه‌های هوشمند شده‌اند. و برنامه ریزی برای تجهیز سیصد کیلومتردیگر راههای استان به این سامانه در سال جاری نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: ضمن ابراز خوشوقتی از اعلام عملکرد چشمگیر این سامانه نکته قابل توجه دیگر که از محاسبات هزینه تصادفات و تلفات و مجروحین قابل اندازه گیری است مبلغ هزینه‌های تصادفات مانند هزینه دیه، خسارت وارده به وسایل نقلیه و برخی هزینه‌های دیگر است که از دیدگاه اقتصادی نیز توسعه این نوع سامانه‌های کنترل سرعت را با توجه به تحلیل هزینه - منفعت چه از دیدگاه دستگاههای اداری درگیر در موضوع و چه از دیدگاه عمومی توجیه پذیر می‌نماید.

میر حسینی خاطر نشان کرد: در حالی که کلیه دستگاه‌های ذیربط در موضوع مانند ادارات کل حمل ونقل و پایانه‌ها، راه و شهرسازی، پلیس راه، اورژانس و… در حال هزینه و تلاش برای کاهش تصادفات در راه‌ها هستند از طرف دیگر منافع مستقیم و ریالی قابل توجه ماحصل کاهش دیه فوت و نقص عضو و همچنین کاهش خسارت وسایل نقلیه در بیمه شخص ثالث، متوجه شرکت‌های بیمه گذار می‌شود که در مقایسه با هزینه نصب و بهره برداری از این سامانه‌ها مبالغ قابل توجهی بوده و از دیدگاه سرمایه گذاری نیز نرخ بازگشت سرمایه کمتر از یک سال را عاید این شرکت‌ها خواهد کرد.

وی افزود: ورود شرکت‌های بیمه گذار چه به لحاظ مسایل انسانی و اخلاقی و چه از دیدگاه اقتصادی برای سرمایه گذاری در توسعه این نوع سامانه‌های هوشمند می‌تواند تاثیر بسیار مثبت در کاهش تصادفات، تلفات و مصدومین حوادثجاده‌ای از یک طرف و تضمین سود قابل توجه برای ایشان از دیدگاه اقتصادی داشته باشد. لذا فعال سازی شرکت‌های بیمه گذار در سرمایه گذاری و بهره برداری از سامانه‌های کنترل سرعت متوسط در راه‌های استان راهکار بهینه‌ای برای حل معضل تصادفات پیشنهاد می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز