خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان عنوان کرد؛

یمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، فرصتی برای گسترش عدالت اجتماعی

asdasd
کد خبر : ۱۹۰۳۶۵

بیمه اجتماعی کشاورزان اقدام مهمی است در راستای تامین آرامش خاطر و آینده روستاییان که باید بهترین استفاده را از آن نمود.

کرمان - ایلنا: فرماندار کرمان گفت: بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر فرصت بسیار مناسبی برای گسترش و تعمیم عدالت اجتماعی در بین اقشار مختلف است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، توحیدی در جلسه ستاد راهبردی بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر با تاکید بر تفاوت بیمه درمانی و بیمه اجتماعی افزود: بعضی از روستاییان به سبب استفاده از بیمه های درمانی و سلامت از بیمه اجتماعی استفاده نمی کنند حال آنکه بیمه های درمانی تنها موضوعات سلامت و بهداشت و درمان را دربرمی گیرند.

وی تصریح کرد: بیمه اجتماعی راهی است برای تامین مالی ایشان تا در زمان کهنسالی وکاهش قوای جسمانی بتوانند مانند سایرین از مستمری دولت بهره مند شوند و برای تامین مخارج زندگی دچار مشکل نشوند.

فرماندار کرمان اظهار داشت: نظام جمهوری اسلامی به دنبال این است که از هر فرصتی به بهترین وجه برای خدمت به مردم استفاده کند بیمه اجتماعی هم خدمتی است برای اقشار آسیب پذیر کشاورز و روستایی تا آتیه ای مطمئن برای آنها ایجاد نماید.

وی گفت: کلیه کشاورزان، روستاییان و عشایر بدون محدودیت مکانی و سنی، از ۱۸ سال به بالا می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی شوند و پس از چند سال بازنشسته و حقوق بازنشستگی دریافت نمایند.

توحیدی عنوان کرد: ستاد راهبردی بیمه روستاییان به دنبال این است که در آینده ای نزدیک همه اهالی روستاها که جز دهکهای پایین جامعه اند را تحت پوشش قرار دهد.

وی گفت: دولت رقم قابل توجهی در این زمینه هزینه کرده است تا یک فرصت طلایی برای این قشر جامعه فراهم آورد.

فرماندا کرمان یادآور شد: این حق مردم است که از حداقل آرامش در کهنسالی برخوردار باشند مردمی که همتایی برای آنها در دنیا وجود ندارد و این از شکوه حضور مردم در راهپیمایی میلیونی روز قدس مشخص بود مردمی که مشارکت و همدلی آنها از دموکرات ترین حکومتهای اروپایی و مسلمان ترین ملتهای عرب بیشتر است.

در ادامه جعفری رئیس صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بیان داشت: قانون بیمه روستاییان حدود ۵۰ سال است که به تصویب رسیده ولی به دلیل پراکندگی و تعداد زیاد روستا، حدود ۶۷ هزار روستا در کشور؛ و نیز عدم وجود رابطه کارگری و کارفرمایی در مناطق روستایی اجرایی نشده است.

جعفری ابراز داشت: صندوق بیمه روستاییان از سال ۸۴ فعالیت خود را آغاز نموده و توانسته است از ۵/۶ میلیون نفر مشمول، یک میلیون و دویست هزار نفر را عضو نماید.

وی ادامه داد: هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی وجود دارد و اکثر روستاییان از بیمه اجتماعی استفاده ننموده اند که البته بخشی از آن بدلیل عدم آشنایی آنها با مزایای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: هشت سطح درآمدی برای برای روستاییان و عشایر تعریف شده است که به انتخاب خود آنها، و بر اساس سطح درآمدشان، حق بیمه آنها دریافت می شود که البته مبلغی که باید توسط ایشان پرداخت شود بسیار پایین است چراکه از ۱۵% حق بیمه ای که متقاضی باید پرداخت نماید ۱۰% آن را دولت تقبل می کند و تنها% ۵ را فرد بیمه شده پرداخت می نماید و این فرصت بسیار مناسبی خواهد بود تا با پرداخت حق بیمه بسیار پایین از مستمری بازنشستگی استفاده نماید.

جعفری اضافه کرد: مردم ابن بیمه را با بیمه درمانی اشتباه نگیرند و برای مطمئن شدن از عضویت در بیمه اجتماعی یک پیامک به سامانه ۳۰۰۰۲۷ ارسال نمایند تا وضعیت بیمه ای آنها اعلام شود.

وی اظهار داشت: سنوات بیمه اجتماعی قابل انتقال به سایر صندوقهای بیمه ای کشور می باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز