خبرگزاری کار ایران

مدیر امور آبفای شهرستان بافت:

جبران ۷۰ لیتر در ثانیه آب تنها راه حل آن راه اندازی تصفیه خانه

asdasd
کد خبر : ۱۸۹۱۹۲

۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و تنها راه حل آن راه اندازی تصفیه خانه بافت است.

مدیر امور آبفای بافت در رابطه با بحران کمبود آب گفت: علت اصلی کمبود آب، افت شدید سفره‌های زیر زمینی آب در منطقه دشتاب است.

به گزارش ایلنا ازکرمان وی افزود: چاهی که در حدود ۵۰ تا ۶۰لیتر در هر ثانیه آب داشته میزان دبی آن به کمتر از ۱۰ لیتر در هر ثانیه رسیده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر ۹ حلقه چاه متعلق به خود شرکت، یک حلقه چاه از کشاورزان به صورت سه ماه، یک حلقه موقتاً به مدت ۱۵ روز از جهاد کشاورزی و یک حلقه از آب و فاضلاب روستایی به خاطر بحران آب و رفاه مردم شهرستان به شبکه‌های آب اضافه شده تا بتوانیم بخشی از کمبود آب راجبران کنیم.

وی اذعان کرد: در مجموع ۱۳۰ لیتر آب پمپاژ می‌شود، ولی بحران کم آبی همچنان وجود دارد، لذا به مردم توصیه می‌شود تا از آب آشامیدنی برای آبیاری باغچه‌ها، شستن خودرو‌ها و ساخت و ساز استفاده نکنند زیرا در صورت رعایت نکردن مصرف، بحران آب جدی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به مشترکین، ۵ هزار نفر در شهر رابر، ۱۸۰۰ نفر در بزنجان، ۱۲ هزار نفر در شهرستان بافت و ۱۴ روستای حومه بافت گفت: با توجه به جمعیت تحت پوشش و پراکندگی شبکه آب در حال حاضر بین ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم و تنها راه حل آن راه اندازی تصفیه خانه است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از تصفیه خانه بافت در مرداد ماه سال جاری بحران کمبود آب شهرستان مرتفع گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز