خبرگزاری کار ایران

مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان؛

عضویت بیش از دو هزار نفر فعال و نیمه‌فعال در کتابخانه عمومی

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۴۴

در حال حاضر دو کتابخانه عمومی به‌صورت دو شیفت در مرکز شهرستان و بخش طغرالجرد به علاقه‌مندان ارائه خدمات می‌کنند در حالی که چند کتابخانه مشارکتی و ایستگاه مطالعه نیز در نقاط مختلف شهر برای مطالعه علاقه‌مندان دایر شده است.

مدیر کتابخانه‌های عمومی کوهبنان در دومین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان گفت: بیش از دو هزار نفر به‌صورت فعال و نیمه‌فعال عضو کتابخانه عمومی شهرستان کوهبنان هستند.

به گزارش ایلنا از کرمان، باقی‌زاده در دومین جلسه مشترک انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته نهضت مطالعه مفید شهرستان کوهبنان اظهار داشت: با توجه به اینکه حلقه‌های طرح صالحین در مساجد و محله‌های مختلف شهرستان کوهبنان فعالیت دارند، قصد داریم با همکاری فرماندهی ناحیه مقاومت بسیج نسبت به تشکیل حلقه مطالعاتی مربیان و سرگروه‌های حلق‌های صالحین در کتابخانه اقدام کنیم.

وی تصریح کرد: تشکیل حلقه مطالعاتی مربیان و سرگروه‌های حلق‌های صالحین در کتابخانه موجب می‌شود تا مربیان حلقه‌های صالحین بتوانند از نزدیک از فضا و منابع کتابخانه استفاده کنند و مطالب مفید و ارزشمند را با ترویج فرهنگ مطالعه به جوانان این حلقه‌ها انتقال دهند.

وی ادامه داد: مدیریت کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان آمادگی دارد نسبت به برگزاری حداقل یک هفته جلسه حلقه صالحین در کتابخانه عمومی کوهبنان اقدام کند تا علاقه‌مندان بتوانند از کتاب‌های ارزشمند مربوط به دوران دفاع مقدس، شهدا و… بهره‌مند شوند.

این مسئول همچنین اعلام آمادگی کرد تا با همکاری مدیریت آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها مسابقاتی با موضوعات مختلف برای علاقه‌مندان برگزار کنند و در این راستا نسبت به راه‌اندازی گروه مطالعاتی برای تمام علاقه‌مندان به ویژه کودکان و نوجوانان اقدام کند

وی از امام جمعه کوهبنان درخواست کرد تا بخشی از خطبه‌های نماز جمعه را به مطالعه و اهمیت این امر اختصاص داده و معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری نیز از سایت‌های محلی و شبکه‌های مجازی بازدید کند تا زمینه برای راه‌اندازی لینک کتابخوانان حرفه‌ای فراهم شود.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار نفر به‌صورت فعال و نیمه‌فعال عضو کتابخانه عمومی شهرستان کوهبنان هستند که استقبال چندانی از مسابقات آنلاین صورت نمی‌گیرد و امیدواریم با تبلیغات بیشتر شاهد افزایش آمار شرکت‌کنندگان باشیم.

باقی‌زاده تصریح کرد: از مزایای عضویت در شبکه کتابخوانان حرفه‌ای دسترسی به پرمخاطب‌ترین، پرفروش‌ترین کتاب‌های برتر در موضوعات متنوع دینی، ادبی، اجتماعی و… است که امکان اظهارنظر در مورد محتوای کتاب و نقد آن نیز وجود دارد.

وی بیان داشت: هر ماه ۱۵ مسابقه آنلاین کتابخوانی از طریق شبکه برگزار می‌شود و لازم است با عضویت و شرکت در مسابقات آنلاین درصد برندگان مسابقات در سطح شهرستان کوهبنان افزایش پیدا کند و جوایز از طریق نهاد کتابخانه‌ها به برندگان اهدا می‌شود.

باقی‌زاده عنوان کرد: به منظور رفع مشکلات مالی کتابخانه‌های عمومی شهرستان کوهبنان به جاست تا شهرداری‌ها نیم درصد خود را در ابتدای هر ماه در اختیار مدیریت کتابخانه‌ها قرار دهند تا زمینه برای انجام کارهای فرهنگی و پرداخت هزینه‌ها میسر شود.

در ادامه معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کوهبنان گفت: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بر فرهنگ تاکید فراوانی شده به جاست که در راستای گسترش فرهنگ مطالعه و کتابخوانی گام‌های موثری برداشته شود.

وی افزود: گسترش روزافزون اینترنت و فضاهای مجازی عاملی برای کاهش حضور مراجعان در کتابخانه‌ها شده است، اما در دسترس بودن کتاب سبب شده که هنوز هم قشر عظیمی از مردم جامعه ایران اسلامی با حضور در کتابخانه‌های عمومی نسبت به استفاده از کتاب‌های مرجع و ارزشمند این اماکن مبادرت ورزند.

شهنازی بیان داشت: کتاب سنت ماندگاری است که سابقه درخشانی به بلندای تاریخ دارد که به راحتی از چرخه تولید و استفاده حذف نمی‌شود، زیرا استفاده از مطالب مکتوب در همه جا و در همه مواقع قابلیت اجرا دارد، لذا باید زمینه برای حضور بیشترمردم در کتابخانه‌ها و استفاده از فضاهای موجود فراهم شود.

وی ادامه داد: در این راستا باید جوانان و نوجوانان را با فراهم کردن بسته‌های تشویقی جذب مطالعه مفید کرد، لذا دستگاه‌های فرهنگی ازجمله آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها باید همکاری بیشتری با نهاد کتابخانه‌های عمومی داشته باشند.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری کوهبنان یادآور شد: یکی از مباحثی که جوانان و نوجوانان در دنیای امروز شاهد رشد و گسترش آن هستند، فعالیت روزافزون کتابخانه‌های دیجیتال است که در این کتابخانه‌ها دسترسی به کتاب‌های مرجع امکان‌پذیر نیست، لذا متقاضیان باید برای رفع نیاز خود به کتابخانه‌های عمومی مراجعه کنند.

در این جلسه حجت‌الاسلام و المسلمین شیخ عباس جعفری امام جمعه کوهبنان نیز گفت: قرآن به‌عنوان بهترین کتاب در اختیار مردم جهان قرار دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز