خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمان خبر داد:

افزایش موارد ابتلا به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در گله‌های دام سبک

asdasd
کد خبر : ۱۸۷۳۴۲

مرگ و میر بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک در گله‌های دام سبک در حدود ۵۰ تا۸۰ درصد و در دام‌های جوان و بره‌ها و بزغاله‌ها بیش از دام‌های مسن است.

رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمان گفت: بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک(PPR) بیماری ویروسی دام با علائم بالینی تب، بی‌اشتهایی، ترشحات چشم و بینی، اسهال، ضایعات مخاطی در لثه، کام، لب‌ها و سطح فوقانی زبان می‌باشد که دارای واگیری بالای ۸۰ درصد است.

به گزارش ایلنا ازکرمان، صدیقه کاظمی نیا با بیان این مطلب که مرگ و میر در این بیماری حدود ۵۰ تا۸۰ درصد و در دامهای جوان و بره‌ها و بزغاله‌ها بیش از دامهای مسن است افزود: متاسفانه طی چند هفته اخیر در استان کرمان شاهد افزایش گزارشات موارد ابتلا به بیماری بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: هر چند موارد فوق سریعا مورد درمان قرار گرفت و میزان شیوع نگران کننده نمی‌باشد اما آگاهی دامداران به علائم بیماری و همکاری بیشتر مراکز درمانی بخش خصوصی در گزارش به موقع بیماری و انجام اقدامات پیشگیرانه در کنترل و پیشگیری از گسترش بیماری موثر خواهد بود.

رئیس اداره بررسی و مراقبت از بیماری‌های دامی دامپزشکی کرمان بررسی بیماری در دامهای عشایر و جلوگیری از ورود دام‌هایی که بدون هویت هستند به گله و از همه مهم‌تر واکسیناسیون دام‌های حساس را از مهم‌ترین توصیه‌های دامپزشکی در پیشگیری از بیماری دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز