خبرگزاری کار ایران

فرماندار کرمان اعلام کرد:

اشغال فرصته ای شغلی توسط اتباع بیگانه

asdasd
کد خبر : ۱۸۶۳۵۷

بسیاری از فرصت های شغلی ما توسط اتباع بیگانه اشغال شده اند، بسیاری از مشاغل ما بدست اتباع بیگانه است و ومنافع آنها تا زمانی اینجا هستند تامین می شود تا زمانی اینجا هستند

فرماندار کرمان گفت: یکی از مشکلات جوانان این است که آن‌ها تحصیلات دانشگاهی را طی کرده‌اند اما حرفه‌ای نیاموخته‌اند که البته فنی حرفه‌ای می‌تواند در جهت حل این مشکل کمک کند

به گزارش ایلنا از کرمان, توحیدی درجلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با اشاره به حضور اتباع بیگانه در کشور افزود: بسیاری از فرصت های شغلی ما توسط اتباع بیگانه اشغال شده‌اند، بسیاری از مشاغل ما بدست کسانی است که تنها تا زمانی اینجا هستند که منافع آن‌ها تامین شود وگرنه از اینجا خواهند رفت.

وی بیان داشت: بطور مثال ساختمان سازی مراحل متعددی دارد که بخش اعظم آن را اتباع بیگانه انجام می‌دهند و تنها قسمت کوچکی توسط ما انجام می‌شود.

وی افزود: ما می‌توانیم گرفتاری‌هایمان را با همین امکانات موجود حل و فصل کنیم.

توحیدی بیان داشت: باید ارتباط بین مراکز فنی و حرفه‌ای و کاریابی‌ها برقرار شود تا افراد جویای کار فاقد مهارت به مراکز فنی و حرفه‌ای معرفی شوند.

وی یادآورشد: دستگاه‌های حمایتی مثل بهزیستی و کمیته امداد باید‌‌ همان گونه که در بحثمعیشت، درمان و آموزش افراد تحت پوشش خود فعالیت می‌کنند باید در موضوع اشتغال آن‌ها هم پیگیر باشند.

توحیدی تصریح کرد: استان ما دارای مواهب فراوانی است معادن و فلزات فراوان، اقلیم چهار فصل برای کشاورزی، گلخانه‌های طبیعی که نیاز به گرمایش ندارند و خارج از فصل می‌توان برداشت محصول داشت، دانشگاه‌های فراوان… و این رسالت ماست که بتوانیم استعدادهای بالقوه را بالفعل کنیم.

وی گفت: یکی از مشکلات جوانان این است که آن‌ها تحصیلات دانشگاهی را طی کرده‌اند اما حرفه‌ای نیاموخته‌اند که البته فنی حرفه‌ای می‌تواند در جهت حل این مشکل کمک کند.

وی با اشاره به رشد جمعیت خوبی که کشور در دهه ۶۰ داشت عنوان کرد: متولدین دهه ۶۰ مراحل مختلف آموزش در مدارس و دانشگاه‌ها را پشت سر گذاشته‌اند و اکنون تبدیل به جمعیت جوانی شده است که به سن ازدواج و اشتغال رسیده است.

توحیدی خاطرنشان کرد: جمعیت برای کشور یک مزیت به حساب می‌آید و اگر خوب هدایت و مدیریت شود سرمایه‌ای گرانبها خواهد بود که قابل مقایسه با هیچ یک از سرمایه‌های مادی نیست.

وی اظهارداشت: در حال حاضر امکانات، دارایی‌ها و پیشرفت‌های ما، قابل مقایسه با دهه ۶۰ نیست لذا باید براساس توانمندی‌ها و ظرفیتهای موجود زمینه اشتغال آن‌ها را فراهم کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از توفیقاتی که در عرصه‌های جهانی و بین المللی بدست آمده مرهون همین جمعیت و همین جوانان است و ما به عنوان مسئول وظیفه داریم هم و غم خود را برای رفع مشکلات آن‌ها بکار گیریم.

نماینده انجمن صنفی کاریابی‌های استان نیز با ارائه گزارشی از متقاضیان کار در سال ۹۲ گفت: در استان کرمان ۲۲ دفتر کاریابی وجود دارد که ۸ مورد از آن‌ها در شهر کرمان و یک مورد در ماهان در حال فعالیت است.

خانم جعفرخانی افزود: در سال گذشته ۹۹۵۱ نفر در دفا‌تر کاریابی ثبت نام کرده‌اند که ۸۵ درصد آن‌ها را جوانان بین ۱۵ تا ۳۴ سال تشکیل می‌دادند و از این تعداد حدود ۷۵ درصد فاقد مهارت و حدود ۲۴ درصد دارای مهارت بودند.

وی با اشاره به اینکه اکثر کسانی که مشغول به کار شده‌اند در بخش خصوصی بوده‌اند اضافه کرد: ۹۵ درصد از متقاضیان در بخش خصوصی ۴درصد در تعاونی‌ها، حدود ۵/۰درصد در بخش دولتی بکار گرفته شده‌اند.

جعفرخانی با بیان این مطلب که سهم بخش کشاورزی در جذب متقاضیان بسیار کم است خاطرنشان کرد: حدود ۱۷ درصد از بکارگمارده شده‌ها در بخش صنعت ۸۱ درصد در بخش خدمات و تنها ۱ درصد در بخش کشاورزی مشغول بکار شده‌اند.

وی بیشترین آمار متقاضیان کار را مربوط به فارغ التحصیلان مقطع لیسانس دانست و گفت: اکثر جویندگان کار را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها متقاضیان لیسانس و بعد دیپلم بیشترین سهم را دارند.

این کار‌شناس عنوان کرد: در خصوص ساماندهی کارگران فصلی بین شهرداری کرمان و انجمن صنفی کاریابی تفاهم نامه‌ای بسته شده است همچنین طبق تفاهم نامه دیگری که با کمیته امداد حضرت امام(ره) منعقد گردیده مدد جویان این دستگاه در اولویت قرار خواهند گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز