خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی؛

شهرداری‌ها با درآمد جاری، قابلیت اداره شهر را ندارند.

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۹۸۰

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه شهرداری‌ها با درآمد جاری، قابلیت اداره شهر را ندارند، گفت: درآمد های جدید با توجیه اقتصادی مستمر، ضرورت شهرداری است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در جلسه کارگروه شهرداران منطقه یک با حضور فرماندار و شهردار در شهرداری شهر اندوهجرد، جلسات هم اندیشی برای یکسان سازی فعالیت‌های شهرداری‌ها را بسیار موثر دانست و گفت: این جلسات به هم افزایی و ارائه خدمات بهتر و شایسته‌تر به مردم کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا ازکرمان، پورابراهیمی با بیان اینکه مجلس آماده همکاری همه جانبه با شهرداری‌ها است، افزود: قوانین خوبی هم برای پیشرفت و توسعه شهرداری‌ها در ارائه خدمات بهتر به شهروندان به تصویب رسیده است.

وی با اشاره به اینکه باید به نحوی توان مالی شهرداری‌ها را در انجام فعالیت‌های شهرداری مستمر کنید، خاطر نشان کرد: شهرداری‌ها با درآمد جاری، قابلیت اداره شهر را ندارند.

وی با بیان اینکه می‌شود با وجود ظرفیت‌های هر منطقه، طرح‌هایی را تعریف کرد تا از محل درآمد آن‌ها برای شهرداری درآمدزایی شود، تصریح کرد: شهرداری‌ها باید بررسی تشکیل شرکت‌های سرمایه گذاری وابسته به شهرداری به تناسب کار شهرداری‌ها را در دستور کار قرار دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی تاکید کرد: البته در تشکیل شرکت‌های سرمایه گذاری نباید انجام کارهای روزمره شهرداری و خدمات اصلی شهرداران به مردم، کمرنگ شود بلکه این شرکت‌ها می‌توانند درآمدی برای انجام خدمات بهتر باشند.

وی افزود: شهرداری‌ها می‌توانند با کار تخصصی در حوزه اقتصاد، عمران شهری را دنبال کنند و توسعه دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به امکان لغو ماده ۱۸۰، گفت: این ماده این امکان را بوجود آورد که نمایندگان با معرفی طرح‌های نیمه تمام با اولویت هر منطقه در اتمام آن کمک کنند.

وی تصریح کرد: قصد نمایندگان تعریف طرح جدید نبوده و نیست بلکه همه هدف اولویت‌های مناطق حوزه انتخابی نمایندگان بوده است تا با کمک این ماده به اتمام برسند.

پورابراهیمی خاطر نشان کرد: نمایندگان مجلس با امضا نامه‌ای و ارسال به رئیس جمهور محترم خواهان لغو تصمیم دولت در خصوص امکان لغو ماده ۱۸۰ شدند.

در این جلسه که با ضیافت افطاری همراه بود، بابایی شهردار اندوهجرد با اشاره به اینکه شهرداران خط مقدم خدمت به مردم در کشور هستند، گفت: جلسات کارگروه که به صورت ماهیانه برگزار می‌شود در بررسی مشکلات هر شهر و هم افزایی در رفع آن‌ها کمک می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز