خبرگزاری کار ایران

فرماندار شهرستان کوهبنان؛

کار در معادن از کارهای بسیار سخت است

asdasd
کد خبر : ۱۸۵۰۲۶

داشتن محدوده بی‌خطر شغلی، خواسته کارگران معادن ذغال سنگ است. فرسوده بودن برخی امکانات و تجهیزات، حوادثغیر منتظره و ناخوشایندی رقم می‌زند.

فرماندار شهرستان کوهبنان به دنبال بررسی بیشترمسائل و مشکلات کارگران معادن ذغال درجمع خبرنگاران گفت: داشتن محیط امن و عاری از هرگونه خطر که مانع تلفات جانی و مالی شود حق و خواسته هر فرد شاغل است و این مهم باید در معادن ذغال سنگ که کارگران در اعماق درونی زمین قرار می‌گیرند، بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش ایلنا ازکوهبنان، هاشمی افزود: گاهی پایین بودن ایمنی محیط کار به ابزارها و وسایل مورد استفاده، مرتبط است و فرسوده بودن برخی امکانات و تجهیزات با توجه به اینکه برخی از این وسایل از ابتدای تاسیس معادن و در دهه ی چهل خریداری شده اند، حوادثغیر منتظره و ناخوشایندی را رقم می زند.

وی تصریح کرد: در سال های گذشته به دلیل پایین بودن ضریب ایمنی معادن، متاسفانه سال های متمادی شاهد حوادثناگوار جرحی و فوتی در معادن ذغال سنگ بودیم که خوشبختانه با بازرسی های ویژه و کارآمد بازرسان اداراه کار، جدیت بیشتر دادستان و ریاست دادگستری و شورای تامین، همچنین نظارت دقیق مسئولین مربوطه در شرکت ذغال سنگ ظریب ایمنی معادن بالارفته و جلوگیری چشم گیری از حوادثمختومه به فوت افراد شده است.

هاشمی خاطر نشان کرد: در جهت ارتقای زمینه و ضریب ایمنی بالا در معادن، برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه پیمانکاران و کارفرمایان و آشنایی آنان با قوانین کار و بیمه کارگران و گوشزد شدن این نکته که حادثه در معادن به نوعی جرم محسوب می‌شود، می تواند تاحدی اثر گذار باشد وبه بالا رفتن ظریب ایمنی کمک کند.

فرماندار کوهبنان گفت: کار در معادن از کارهای بسیار سخت است وسختی و ارزش آن و در خطر بودن جان انسان، قابل قیاس با ارزش مادی نیست و با این حال، متاسفانه مزایا و حقوق دریافتی کارگران معادن بسیار کم و با تاخیر پرداخت می شود که این امر نیازمند پیگیری های مکرر دارد.

هاشمی افزود: شرایط کار در معادن به گونه ای است که بدن فرد با قرار گرفتن در محیط کار تحت تاثیر آلاینده ها و مواد مضر و اثر سوء آن ها قرار می گیرد وب ه این دلیل بسیاری از کارگران معادن علاوه بر بیماری های پوستی، دچار یک سری بیماری‌های داخلی، تنفسی و ریوی می شوند که گاهی آنان را از ادامه کار باز می دارد و گاهی شدت بیماری آنان را از پای در می آورد.

وی بیان داشت: قانون کار مقررات و ضوابطی را برای هر شغل و حرفه بیان کرده است که در مورد معادن، مطالعه و بررسی و پیگیری مشکلات کارگران بر اساس قانون کار امری معقولانه است که جواب و راه حل برخی مشکلات کارگران مانند بررسی قانون بازنشستگی پیش از موعد و برخوردار بودن از سهام عدالت و دیگر مسائل با رجوع به قانون کار مربوط، میسر می شود.

هاشمی گفت: امیدواریم در آینده ای نه چندان دور، مشکلات مادی و رفاهی و قانونی کارگران معادن ذغال سنگ کوهبنان برطرف شود و نگاه سازنده به موقعیت بکر کوهبنان اثر و نتایج خوشایند شغلی برای جوانان و محدوده ی بی خطر شغلی برای کارگران معادن را در پی داشته باشد.

وی تاکید کرد: داشتن خیالی آسوده و فکری آزاد، نیازمند هر فرد شاغل است تا بتواند کارایی و کیفیت کار و خدمت خود را فزونی بخشد و یک فرد شاغل، علاوه بر دید مادی به کار، نیازمند یک سری مزایای رفاهی نیز هست که کارگران معادن متاسفانه از هیچ گونه وسایل رفاهی ورزشی و تفریحی برخوردار نیستند و این امر گاهی دلخوشی ادامه کار را از آنان می‌گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز