خبرگزاری کار ایران

برگزاری همایش " مادر سالم، خانواده‌ی سالم " در کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۴۹

در راستای آموزش نیازهای بهداشت و سلامت شهروندان همایش «مادر سالم، خانواده‌ی سالم»، در فرهنگ‌سرای جان‌جهان شهرداری کرمان برگزار می‌شود.

مدیر فرهنگ‌سرای جان جهان شهرداری کرمان‌ گفت: در ادامه‌ی نشست‌های آگاهی‌بخشی حوزه‌ی بهداشت و سلامت، این همایش با موضوع علایم وراه‌های پیش‌گیری از سرطان، روز۲۱ تیرماه در سالن همایش جهان کرمانی برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از کرمان متحدین افزود: محورهای این همایش، شامل عوامل محیطی سرطان‌زا، چشم‌اندازهای پیش‌گیری از سرطان، نقش غربال‌گری در تشخیص زودرس سرطان، راه‌بردهای پیش‌گیری و کنترل سرطان و عوامل گسترش سرطان در کشور است.

وی ارتقای سطح آگاهی و اصلاح الگوی زندگی را از عوامل پیش‌گیری از سرطان دانست و نقش نهادهای مردمی را در آگاه‌سازی پیرامون بیماری سرطان و حمایت از بیماران و خانواده‌های آن‌ها مهم ارزیابی کرد.

وی تصریح کرد: برگزاری چنین برنامه‌هایی از جمله اهداف و سیاست‌های اصلی فرهنگ‌سرای جان‌جهان است و باتوجه به این‌که تا شعاع چند کیلومتری این مکان، مرکز آموزشی و فرهنگی وجود ندارد، همیشه استقبال خوبی از این نوع برنامه‌ها می‌شود.
وی با اشاره به قرار داشتن در ماه مبارک رمضان، ابراز امیدواری کرد: در این همایش شهروندان کرمانی حضور خوبی داشته باشند، تا انگیزه‌ی هم‌کاران برای ادامه این نشست‌ها افزایش پیدا کند.
مدیر فرهنگ‌سرای جان‌جهان با بیان این‌که آگاهی بخشی و فرهنگ‌سازی در جامعه، کار یک نهاد نیست، ابراز داشت: همه‌ی دستگاه‌ها باید در کنار هم در این راستا گام بردارند.
وی افزود: این برنامه با هم‌کاری دانشگاه علوم پزشکی، کمیته‌ی امداد امام خمینی(رحمت‌الله‌علیه) و انجمن خیریه‌ی کمک به بیماران سرطانی یاس در فرهنگ‌سرای جان جهان برگزار می‌شود.
متحدین با اشاره به اهمیت آشنایی شهروندان با ابعاد مختلف بیماری سرطان، خاطرنشان کرد: این چندمین همایشی است که با این موضوع برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: در راستای برگزاری برنامه‌های آموزشی فرهنگ‌سرای جان‌جهان قصد داریم، همایش‌هایی با موضوع بیماری‌های مختلف با هدف اطلاع‌رسانی به شهروندان برای پیش‌گیری از بروز آن بیماری‌ها و هم‌چنین حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از مشکلات پس از آن برگزار کنیم.
وی در پایان با اشاره به حضور و سخنرانی دکتر بهاء‌الدینی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و خانم دکتر محمدزاده متخصص بیماری‌های داخلی در این همایش، گفت: سعی داریم باتوجه به قرارگرفتن در ماه مبارک رمضان، در پایان با ضیافت افطار از مدعوین و هم‌شهریان پذیرایی کنیم. یادآور می‌شود، فرهنگ‌سرای جان‌جهان شهرداری کرمان، در میدان بیرم‌آباد نبش کوچه‌ی شماره ۵ خیابان شهید قدوسی واقع شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز