خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان:

موظف هستیم با حاشیه نشینی مقابله کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۸۳۹۴۸

متاسفانه بخش اعظمی از ساخت و ساز هایی که در روستای الله آباد انجام شده غیر استاندار و فاقد استحکام می باشد که باید ساماندهی شود.

شهردار کرماند در نشست عمومی شورای شهر گفت: تنها در حدود ۳۰ درصد از ملک های روستای الله آباد پروانه دارند ومتاسفانه برخی از افراد با تصاحب غیر قانونی املاک دولتی اقدام به ساخت و ساز کرده اند.

به گزارش ایلنا ازکرمان, سیف الهی، با اشاره به نامه اهالی روستای الله آبادبه شورا افزود: زمین های روستای الله آباد متعلق به پلاک ۲۹۷۵ است که ۵۰۰ هکتار این پلاک متعلق به شهرداری و ۵۰۰ هکتارنیز متعلق به راه و شهرسازی است.

وی گفت: مصوبه ای که شهرداری از شورا به منظور اجرای شرایط تشویقی دریافت پروانه ساختمان در بافت قدیم شهر کرمان گرفته و هم چنین اجرای طرح بدنه سازی اطراف میدان شهدا، همگی از جمله سیاست های راهبردی شهرداری در زیباسازی شهر کرمان است.

مهندس ابوالقاسم سیف اللهی این مطالب را در نشست عمومی شورای شهر کرمان که با حضور رییس و اعضای شورا برگزار شد، اظهار کردو از برگزاری مسابقه عکاسی ویژه شهروندان با توجه به نماهای زشت و زیبای شهری خبر داد.

شهردار کرمان اجرای طرح بدنه سازی اطراف میدان شهدا را یکی از راهبردهای شهرداری به منظور زیباسازی شهر دانست و گفت: شرایط ویژه دریافت پروانه ساختمان در بافت قدیم شهر کرمان نیز می تواند عامل محرکی باشد که شهروندان نسبت به مرمت، بازسازی و احداثدوباره املاک خود اقدام کنند.

وی با اشاره به حکم شورای تامین در تخریب برخی از املاکی که به صورت غیر قانونی و بدون مجوز در اراضی دولتی ساخته شده بودند اظهار داشت: پس از بازگردان این اراضی به ملکیت دولت و به منظور جلوگیری از حاشیه نشینی در آنها فضای سبز ایجاد شده است.

شهردار کرمان با بیان اینکه ما به عنوان شهرداری موظف هستیم با حاشیه نشینی مقابله کنیم، گفت: متاسفانه بخش اعظمی از ساخت و ساز هایی که در روستای الله آباد انجام شده غیر استاندار و فاقد استحکام می باشد که باید ساماندهی شود.

مهندس سیف اللهی همچنین در پاسخ به پیشنهاد یکی از اعضای شورا مبنی بر تعامل بیشتر با شهرداری پیشنهاد داد: براساس برنامه یکی از مدیران عامل سازمانهای تابعه شهرداری جهت ارائه عملکرد و گزارش کار و بررسی اعتبارات، در جلسات شورا حضور یابند.

در این نشست مصوبات کمیسیون های مختلف نیز طرح و بررسی شد و کلیپ آماده شده در خصوص وضعیت کیفی برخی نماهای شهری نیز برای اعضا پخش شد.

رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان با اشاره به کلیپ آماده شده ولزوم توجه به بهسازی آنهاگفت: بخش زیادی از سلامت روان از طریق دریافت بصری تامین می شود و این امر با بسیاری ازراهکارهای ساده قابل حل است.

وی افزود: با هزینه های بسیار کم می توان تزئینات بصری را در سطح شهر ایجاد و موجبات شادابی شهروندان را فراهم کرد.

رییس کمیسیون بهداشت شورای شهر کرمان در ادامه با اشاره به نشست کمیسیون بهداشت شورا با مدیرکل بانوان استانداری کرمان، تصریح کرد: در این نشست درباره ایجاد چند پارک بانوان با همکاری استانداری در سطح شهر کرمان مذاکره شد.

رییس کمیسیون اجتماعی شورای شهر کرمان نیز نشاط اجتماعی و شادابی جامعه را از محور های اصلی مباحثاجتماعی دانست و تصریح کرد: زیباسازی شهر می تواند محیط آرام بخشی را برای شهروندان فراهم کند.

وی با اشاره به فعالیت های خوب کمیته زیباسازی شهرداری و بهره مندی آنها از نظرات تخصصی هنرمندان، استفاده مناسب از رنگ آمیزی، نورپردازی و آبنماهای موزون، طراحی فضای سبز، توجه به معماری ونظافت شهر را از جمله موارد موثر در زیباسازی شهر دانست که نیاز به اقدامات بنیادی و برگزاری جلسات متعدد دارد.

وی همچنین خواستار استفاده از ظرفیت پایان نامه های دانشجویی در مباحثشهری شد.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر نیز خواستار افزایش اعتبارات زیباسازی و فضای سبز شهری در بودجه پیشنهادی ۹۴ شهرداری شد.

رییس کمیسیون معماری و شهر سازی شورا از بررسی نحوه محاسبه عوارض خدمات شهری ۴ منطقه شهری در این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: خوشبختانه ۴ منطقه شهری در کلیات نحوه محاسبه عوارض از رویه واحدی که مصوب شوراست تبعیت می کنند.

رییس کمیسیون بودجه شورا نیز از درخواست شهرداری به منظور اصلاح و تغییر برخی بندهای بودجه شهرداری و تصویب آن در این کمیسیون خبر داد.

گفتنی است در اجرای مصوبات، رعایت ماده ۸۰ اصلاحی مورخ ۶/۷ / ۸۲ قانون شوراهای اسلامی الزامی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز