خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

مدیر کسی است که با بودجه کم، کار های بزرگ انجام دهد

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۵۹۱

عدم شناخت مدیران با ظرفیت های بودجه باعثشده که مدیران نتوانند بودجه استانی را بطور کامل جذب کنند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به کسری اعتبارات دولتی برای اجرای طرح های عمرانی، گفت: مدیر کسی است که با بودجه کم، کار های بزرگ انجام دهد.

به گزارش ایلنا ازکرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در جلسه شورای اداری بخش ماهان با اشاره به اینکه در دو سال اخیر به شدت با کسری بودجه دولتی مواجه هستیم، گفت: همین درآمد دولت هم بیش از ۸۰ درصدش بودجه جاری است و صرف حقوق و مزایا می شود.

پورابراهیمی با بیان اینکه به دلیل کسری بودجه دولتی سالها طول می کشد تا پروژه های عمرانی به بهره برداری برسد، افزود: این کسری بودجه محدودیت های زیادی برای مدیران و مسئولان برای اجرای مطالبات مردمی ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه نباید به منابع دولتی اکتفا کنیم، خاطر نشان کرد: مدیر موفق کسی است که با بودجه کم کار های بزرگ انجام دهد.

وی آشنایی با ظرفیت های بودجه ای را موثر در جذب بهتر بودجه دانست و گفت: عدم شناخت مدیران با ظرفیت های بودجه باعثشده که مدیران نتوانند بودجه استانی را بطور کامل جذب کنند.

وی با بیان اینکه بعنوان مثال با صرفه جویی در حامل های انرژی می شود ۵۰ درصد منابع را به صورت نقدی دریافت کرد، افزود: سالانه ۲ هزار میلیارد تومان مصرف حامل های انرژی در استان است که اگر تنها ۵ درصد آن را صرفه جویی کنیم، چندین برابر بودجه عمرانی استان، نصیب کرمان می شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت هایی وجود دارد که نگاه ما را به بودجه عمومی دولت قطع می کند، تصریح کرد: بودجه دولتی پاسخگوی حرکت های بزرگ در استان نیست.

وی با اعلام اینکه اگر برنامه ریزی وجود داشته باشد به راحتی می توان از هیچ بهترین بهره برداری ها را انجام داد، گفت: کارگروه تخصصی ویژه آشنایی مدیران با ظرفیت های بودجه تشکیل شود.

پورابراهیمی با اظهار تاسف از اینکه با گذشت ۳ ماه از سال ۹۳ هنوز آئین نامه های اجرایی توسط دولت ابلاغ نشده است، گفت: این یک ضعف بزرگ برای دولت است.

وی افزود: با توجه به اینکه بودجه امسال خیلی زود به تصویب مجلس رسید این عدم ابلاغ اصلا قابل قبول نیست.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر آئین نامه های اجرایی ابلاغ نشود مدیران نمی توانند کار کنند و ظرفیت های بودجه را اجرایی کنند، خاطر نشان کرد: مطالبه استانداران و فرمانداران از دولت باید پی گیری ابلاغ آئین نامه اجرایی باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز