خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان خبرداد:

اولین محموله رب گوجه فرنگی جنوب کرمان به روسیه صادر شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۳۵

در هفته جهادکشاورزی، ۲ مجتمع گلخانه ای مدرن به مساحت ۲۰۰ هکتار برای تولید گوجه فرنگی در شهرستان های رودبار و قلعه گنج منطقه جنوب این استان کلنگ زنی که بزرگترین مجتمع گلخانه ای ایران با همکاری بخش خصوصی و سازمان جهادکشاورزی به زمین زده شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان از صادرات اولین محموله رب گوجه فرنگی از محصولات جنوب کرمان این استان به روسیه خبرداد.

" سید یعقوب موسوی " در گفت و گو با ایلنا گفت: اولین محموله رب گوجه فرنگی جنوب کرمان هفته جاری به کشور روسیه صادر شد.

وی ارزش ریالی و تواقفی رب گوجه فرنگی صادراتی جنوب استان کرمان را ۲۰۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار داشت: این توافقنامه با معاونت برنامه ریزی و راهبردی رئیس جمهوری منعقد شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان افزود: در هفته جهادکشاورزی، ۲ مجتمع گلخانه ای مدرن به مساحت ۲۰۰ هکتار برای تولید گوجه فرنگی در شهرستان های رودبار و قلعه گنج منطقه جنوب این استان کلنگ زنی که بزرگترین مجتمع گلخانه ای ایران با همکاری بخش خصوصی و سازمان جهادکشاورزی به زمین زده شد.

موسوی از صادرات هنداونه جیرف استان کرمان به کشور عراق نیز خبرداد و خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم که میزان صادرات گوجه فرنگی و هندوانه به کشورهای روسیه و عراق افزایش یابد.

وی ادامه داد: مبارزه با " ملخ " در ۲۳ هزار هکتار از اراضی جیرفت باموفقیت به پایان رسید که بخاطر اقدامات مناسب در این ارتباط، استاندار کرمان بهمراه نماینده پنج شهرستان در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان حفظ نباتات کشور، مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و کارشناس مسوول مبارزه با ملخ کشور از رئیس سازمان جهادکشاورزی منطقه جنوب این استان و همکاران وی تقدیر نمودند.

موسوی گفت: اگر اقدامات سریع برای مبارزه با ملخ توسط سازمان جهادکشاورزی صورت نمی گرفت باید شاهد تکرار حادثه تلخ ۱۳۴۱ می بودیم.

وی اعتبار هزینه شده برای مبارزه ملخ در سطح ۲۳ هزار هکتار تاکنون را پنج میلیارد ریال برشمرد و خاطرنشان کرد: ضمن جلب موافقت سازمان حفظ نباتات کشور برای احداث۲ باند فرودگاه مخصوصی هواپیمای سمپاش در سال آینده راه اندازی می شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب استان کرمان افزود: از طریق مشارکت " مهندس رزم حسینی " استاندار استان که دارای دیدگاههای کلان اقتصادی است مقرر شد از طریق تامین هواپیماهای باربری از مقصد جیرفت، محضولات کشاورزی استان به مقصد کشورهای اروپایی و کشورهای حاشیه خلیج فارس با محوریت مشارکت فعال بخش خصوصی انجام شود.

موسوی، میزان تولیدات بخش کشاورزی جنوب کرمان را بیش از چهار و نیم میلیون تن عنوان کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز