خبرگزاری کار ایران

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی

باید فضای حمایتی از صنعت شیر تقویت شود

asdasd
کد خبر : ۱۷۴۱۴۲

جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی مجلس با این موضوع و بررسی مشکلات صنعت شیر برگزار شده است و این موضوع را در کمیسیون پیگیر هستیم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت گذاری شیر در کشور منصفانه نیست و بزرگترین چالش دامداران، بحثقیمت گذاری شیر است.

به گزارش ایلنا از کرمان نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بازدید سه ساعته از کارخانه شیر پگاه کرمان از نزدیک در جریان فرآیند تولید شیر و وضعیت کیفیت شیر در این کارخانه قرار گرفت.

وی در این بازدید با اشاره به اینکه شیر جزء کالاهای اساسی و از مایحتاج اصلی مردم است، گفت: اگر حمایت جدی از صنعت شیر نشود، این صنعت در آینده دچار مشکل خواهد شد.

پورابراهیمی با بیان اینکه نیازمند به حجم زیادی از سرمایه گذاری در این صنعت هستیم، افزود: جلسات متعددی در کمیسیون اقتصادی مجلس با این موضوع و بررسی مشکلات صنعت شیر برگزار شده است و این موضوع را در کمیسیون پیگیر هستیم.

وی از تشکیل کارگروهی ویژه برای بررسی دلیل کاهش تولید شیر در کشور و صادرات محصولات لبنی خبر داد و خاطر نشان کرد: قیمت گذاری شیر در کشور منصفانه نیست و بزرگترین چالش دامداران، بحثقیمت گذاری شیر است.

نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه یکی از عواملی که می تواند از خیلی از بیماری ها پیشگیری کند، مصرف شیر و مواد لبنی است، گفت: افزایش قیمت محصولات لبنی از طرفی هم کاهش مصرف را در کشور بوجود می آورد.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف شیر قابل قبول نیست، افزود: هزینه های بهداشت و درمان ناشی از عدم استفاده از شیر در آینده بسیار جبران ناپذیر است.

وی تصریح کرد: ظرفیت تولید شیر در کشور با توجه به شرایط اقلیمی مناسب، بسیار خوب است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیازمندیم که فضای حمایتی از صنعت شیر در استان را تقویت کنیم، گفت: ایجاد یک مجوعه بزرگ پرورش دام برای تامین شیر مورد نیاز کارخانه شیر پگاه کرمان ضروری است و در این ارتباط برنامه ریزی جلسه مشترکی با وزیر جهاد کشاوری و سایر مسئولان مربوطه انجام می شود.

وی با تاکید بر اینکه نگاه هم افزایی بین مجموعه های اداری و صنعتی در استان باید تقویت شود، افزود: استفاده از محصولات واحد های تولیدی در استان ضمن اینکه به تولید و سرمایه گذاری در استان کمک می کند و چرخه جریان اقتصادی را به گردش در می آورد از بسیاری از هزینه های حمل و نقل و سفارشات کمک می کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز