خبرگزاری کار ایران

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان

کارگاه " شیوه های قصه گویی " در کرمان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۲۴۳۱

در راستای برنامه های پیش بینی شده سال ۹۳ و با هدف تقویت فعالیت قصه گویی در مراکز فرهنگی هنری کانون، کارگاه یکروزه " شیوه های قصه گویی " ویژه مربیان مراکز برگزار شد.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به اهمیت قصه گویی و تاثیر و جایگاه آن در تربیت کودکان و نوجوانان گفت: قصه گویی یکی از فعالیت های اصلی کانون به شمار می آید و آموزش و تبادل تجربیات مربیان در این حوزه می تواند در کیفیت بخشی این فعالیت بسیار مؤثر باشد.

به گزارش ایلنا ازکرمان گنجعلیخان حاکمی افزود: تجربه ای که مربیان در ارتباط مستقیم با کودکان و نوجوانان بدست می آورند گنجینه ای ارزشمند است که می تواند در کنار آگاهی و دانش علمی، کاربردی و مفید باشد.

وی برپایی چنین کارگاه های عملی را فرصت مغتنمی برای بالا بردن سطح آگاهی و دانش مربیان برشمرد و گفت: موفق کسی است که بتواند از کوچکترین نکات بیشترین بهره را ببرد و مربیان می توانند با حضور در این کارگاه ها از تجربیات ارزشمند یکدیگر بهره مند شوند.

فاطمه جعفرزاده کارشناس مسوول فرهنگی کانون کرمان و مسوول برپایی کارگاه عملی قصه گویی نیز با بیان این که قصه گویی یک هنر اصیل است و همه انسان ها به صورت فطری به شنیدن قصه علاقه دارند، گفت: امروزه علی رغم ظهور فن آوری های پیشرفته فعالیت قصه گویی همچنان برای کودکان و نوجوانان تاثیرگذار و جذاب است.

جعفرزاده افزود: قصه گویی یکی از فعالیت های تاثیرگذار و بنیادی در مراکز کانون است، بنابراین این ضرورت وجود دارد تا مربیان بدانند کودکان و نوجوانان امروزی بیشتر به شنیدن چه قصه هایی علاقمند هستند و با چه راهکارهایی می توان بر جذابیت این فعالیت افزود.

کارشناس مسوول فرهنگی کانون کرمان با بیان این که کارگاه شیوه های قصه گویی با هدف تقویت این فعالیت در مراکز برگزار شده است، گفت: مربیان حاضر در این کارگاه طی یک روز با اجرای قصه گویی به صورت عملی با فنون و شیوه های قصه گویی بیشتر آشنا شدند.

چگونگی استفاده از فن بیان، توجه به منطق در قصه و عناصر مشترک بین قصه و نمایش و بازنویسی و بازآفرینی قصه ها از جمله مواردی بود که در این کارگاه به مربیان آموزش داده شد.

همچنین کتاب های " چه قصه ای بگوییم و چگونه بگوییم " نوشته محمدرضا یوسفی، " هنر قصه گویی " نوشته ی علی خانجانی، " شناخت ادبیات کودکان " نوشته دونا نورتون از جمله کتاب هایی بود که به عنوان منابع مفید و کاربردی در قصه گویی به مربیان معرفی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز