خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان خبر داد:

۵/۱ میلیارد تومان هزینه کف‌سازی بازار بزرگ کرمان

asdasd
کد خبر : ۱۷۱۳۱۷

انجام عملیات کف‌سازی بازار بزرگ کرمان حدود۵/۱ میلیارد تومان هزینه دربردارد، مقرر شده ۷۵۰ میلیون تومان از این میزان را بازاریان و اصناف، ۳۵۰ میلیون تومان استانداری و ۳۵۰ میلیون تومان را شهرداری تامین کند.

شهردار کرمان در مراسم آغاز عملیات کف‌سازی بازار بزرگ گفت: به سبب نامناسب بودن وضعیت کف بازار مقرر شد عملیات کف‌سازی این میراثکهن کرمان در مدت سه ماه انجام شود که با انجام کار شبانه‌روزی به طور قطع در مدت زمان یک ماه به اتمام می‌رسد.

به گزارش ایلنا از کرمان وی با تاکید بر اینکه بازار بزرگ مشتمل بر بازارهای ارگ، مظفری و قدمگاه است، گفت: به منظور رفاه حال کسبه بازار بزرگ و شهروندان، عملیات کف‌سازی تنها در ساعات پایانی شب انجام می‌شود.

سیف الهی با اشاره به اینکه انجام عملیات کف‌سازی بازار بزرگ کرمان حدود ۱.۵ میلیارد تومان هزینه دربردارد، تصریح کرد: مقرر شده ۷۵۰ میلیون تومان از این میزان را بازاریان و اصناف، ۳۵۰ میلیون تومان استانداری و ۳۵۰ میلیون تومان را شهرداری تامین کند.

وی با بیان اینکه همزمان با انجام کف‌سازی بازار بزرگ کرمان، عملیات لوله‌گذاری برق، مخابرات و فاضلاب نیز اجرا می‌شود، اظهار کرد: به سبب طولانی بودن بازار، عملیات کف‎‌برداری به مرور و قسمت به قسمت انجام شده و تمام کف همزمان برداشته نمی‌شود.

شهردار کرمان با بیان اینکه به منظور رفاه حال کسبه و بازاریان کار کف‌برداری تنها در ساعات پایانی شب انجام می‌شود، افزود: هر شب قسمتی از بازار کف‌برداری، لوله‌گذاری و کف‌سازی می‌شود.

وی گفت: با هماهنگی انجام شده با سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان، کف‌سازی بازار بزرگ با استفاده از سنگ مرمریت چشم شیرکوه انجام و زیباسازی می‌شود.

سیف‌الهی با اشاره به نبود سیستم گازرسانی در بازار بزرگ کرمان، تصریح کرد: به سبب حفظ شرایط ایمنی بازار از انجام گازرسانی به این منطقه خودداری می‌شود.

وی از قطع یکپارچه سیستم آب داخل بازار خبر داد و افزود: به جهت پیش‌بینی اتفاقات آتش‌سوزی و نیاز به آب به سبب کم عرض بودن راسته و نبود امکان ورود ماشین‌های آتش‌نشانی در زمان حادثه، لوله‌کشی آب در کوچه‌های فرعی بازار پیش‌بینی شده است.

شهردار کرمان با انتقاد از نبود همکاری بازاریان در بحثنظافت بازار، اظهار کرد: متاسفانه بازاریان زباله‌های تر و خشک روزانه خود را بدون بسته بندی در پاکت‌های مخصوص زباله در میان بازار رها می‌کنند که کار جمع‌آوری را برای ماموران جمع‌آوری زباله‌ شهرداری بسیار سخت و طاقت‌فرسا کرده است.

سیف‌الهی با بیان اینکه ضروری است بازاریان با شهرداری همکاری کرده و جهت نظافت محل کار خود، پس از پایان یک روز کاری، زباله‌های تر و خشک را جداسازی و در پاکت زباله مخصوص قرار دهند، گفت: در این شرایط کار جمع‌آوری زباله‌های سراسر بازار به راحتی و با هزینه کمتری انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد توسعه شهر، نخستین حرکت باید از نیروی انسانی هر منطقه آغاز شود، افزود: ایجاد فرهنگ‌سازی در هر منطقه و نهادینه کردن آن در بین تمام افراد، توسعه آن منطقه را به دنبال خواهد داشت.

شهردار کرمان با اشاره به اینکه برخی از کسبه تقاضای ایجاد تغییرات در محل کسب خود و برقی کردن درهای مغازه‌های داخل بازار را به شهرداری ارائه کرده‌اند، اظهار کرد: با هماهنگی انجام شده با میراثفرهنگی استان، مقرر شده درهای مغازه‌های این محدوده از شهر بهسازی و البته تماما یک‌شکل و یکپارچه و در شرایط امکان، چوبی باشند.

مهندس سیف‌الهی با بیان اینکه بازار بزرگ کرمان بزرگ‌ترین بازار راسته ایران است، گفت: با توجه به تاریخی بودن این منطقه و قرار داشتن مجموعه تاریخی گنجعلی‌خان مشتمل بر موزه حمام مردانه، موزه سکه، مسجد و کاروانسرای گنجعلی‌خان در آن، ضروری است ضمن بازسازی و زیباسازی مجموعه بازار، هویت آن حفظ شده و به تاریخی بودن این اثر ارج گذاشته شود، به همین سبب شایسته است کسبه درهای مغازه‌ها را با هماهنگی میراثفرهنگی و طرح چوبی انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه جزو نخبگان هر شهر محسوب می‌شوند، خاطرنشان کرد: این قشر تاثیرگذار باید به جای ایجاد توقع در شهروندان، آنها را بیدار کرده و سبب آگاهی و بالا رفتن فرهنگ شهرنشینی در آنها شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز