خبرگزاری کار ایران

شهردار کرمان خبر داد:

مرکز فرهنگی زنده یاد بسطامی راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۴۶

به درخواست خواهر زنده یاد ایرج بسطامی نسبت به راه اندازی یک مرکز فرهنگی موافقت و پیشنهاد نامگذاری مکانی فرهنگی توسط ارشاد اسلامی مطرح شد.

به درخواست خواهر زنده یاد ایرج بسطامی نسبت به راه اندازی یک مرکز فرهنگی موافقت و پیشنهاد نامگذاری مکانی فرهنگی توسط ارشاد اسلامی مطرح شد.
به گزارش ایلنا از کرمان شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر گفت: زمینی از سوی بنیاد بناهای ماندگار شهرداری به خانواده زنده یاد ایرج بسطامی تحویل داده شده بود اما اقدامی انجام نگرفت.
سیف الهی افزود: با توجه به اینکه هیچگونه اقدامی برای قطعه اول انجام نشده بود خانواده زنده یاد بسطامی درخواست قطعه زمینی دیگری داشتند و این امر امکان پذیر نبود بازهم اعلام آمادگی می‌کنیم در صورتی که آمادگی داشته باشند در خدمت این عزیزان خواهیم بود.
وی در ادامه گفت: از چند سال گذشته ایستگاه‌های جدید مکانیزه اتوبوس احداثشده است که مورد استقبال شهروندان بوده، علاوه بر اینکه به تازگی در اتوبوس‌ها نیزصندلی‌های ویژه بانوان باردار و معلولین قرار داده شده است.
سیف الهی به وضعیت سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: بودجه سازمان اتوبوسرانی بایستی از سه منبع پرداخت بهای بلیط توسط مردم، دولت و شهرداری تامین شود که متأسفانه در سال گذشته سهم دولتی بودجه این سازمان که بیش از ۲ میلیارد تومان بود، پرداخت نشده است و وضعیت این سازمان را با مشکلات اساسی روبرو کرده است.
شهردار کرمان به مشکل اتوبوس‌های گاز سوز سازمان اتوبوسرانی اشاره کرد و گفت: هم اکنون تعداد ۱۶۰ دستگاه اتوبوس این سازمان فعال است و این درحالی‌است که اتوبوس‌های گاز سوز این سازمان کاملاً از رده خارج شده‌اند.
وی همچنین خواستار دخالت فرمانداری در امور فرهنگی برخی از این مناطق که زیر نظر دهداری‌اند شد.
شهردار کرمان، همچنین به درخواست یکی از اعضای شورا مبنی بر اختصاص فضایی تفریحی رفاهی ویژه پرسنل شهرداری اشاره کرد و گفت: پیش از این باغ توکل آباد برای این منظور اختصاص یافته بود که با مصوبه شورا مبنی بر اختصاص این فضا برای پارک بانوان باید فضایی دیگر به این منظور اختصاص یابد.
وی افزود: راجع به بحثنماسازی، شهرداری در حال تدوین برنامه است.
وی همچنین از اجرای بحثممیزی در شهرداری خبر داد و اظهار داشت: اجرای این طرح هزینه‌هایی را به شهرداری تحمیل می‌کند، اما در ‌‌نهایت در بحثوصول عوارض شهرداری راه گشا خواهد بود.
شهردار کرمان، همچنین از تصویب نهایی طرح جامع ترافیک خبر داد و گفت: طراحی مقدماتی تقاطع غیر همسطح چهارراه سمیه انجام شده است و در آینده‌ای نزدیک جهت اظهار نظر اعضای محترم به شورا ارسال می‌شود تا تصمیمات نهایی اتخاذ شود.
وی همچنین از برگزاری مقدمات اجرای مسابقه طراحی میدان آزادی خبر داد و در خصوص آغاز عملیات احداثتله کابین کرمان تصریح کرد: از آنجاکه احداثتله کابین استانداردهای خاصی می‌طلبد، شهرداری در خصوص رعایت این استاندارد‌ها و تعیین شاخص‌ها، با دقت کافی مسأله را پیگیری نموده و به منظور نظارت قوی بر انجام این کار رایزنی‌هایی را با شهرداری تبریز که در بحثاحداثتله کابین تجربه داشته‌اند، انجام داده است تا با رعایت همه جوانب کار تله کابینی واجد شرایط استاندارد در کرمان نصب شود.
وی همچنین از انتشار آگهی عمومی در روزنامه‌ها و نصب بنر برای اطلاع رسانی به صاحبان املاک مخروبه و زمین‌های خالی خبر داد و یادآور شد: اخطارهای قانونی به شهروندان شده است تا پس از اتمام مهلت تعیین شده، شهرداری مراحل قانونی تعیین تکلیف این املاک را انجام دهد.
در ادامه رییس شورای شهر کرمان از دعوت مدیر عامل سازمان انتقال خون از اعضای شورا جهت بازدید از این سازمان خبر داد.
مویدی همچنین از درخواست یک شرکت مالزیایی مبنی بر احداثتراموا در شهر کرمان با استناد به مطالعات طرح جامع ترافیک و حمل و نقل شهر کرمان خبر داد.
شهردار کرمان در پاسخ به سوالات برخی اعضای شورا از نگاه نظارتی شورا تقدیر کرد و گفت: بحثنظارت شورا بر امور شهرداری یکی از وظایف ذاتی و اساسی شورا است که مجموعه شهرداری با رویی گشاده از آن استقبال می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز