خبرگزاری کار ایران

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان خبر داد:

کاهش ۲ درصدی طلاق توافقی در سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۶۹۶۳۶

میزان طلاق توافقی در استان کرمان در سال۹۲ نسبت به سال گذشته، ۲ درصد کاهش داشته است.

معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان گفت: میزان طلاق توافقی در استان کرمان در سال۹۲ نسبت به سال گذشته، ۲ درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایلنا از کرمان حمید خالقی گفت: طلاق توافقی یکی از بحران‌های تازه خانواده‌های ایرانی و از آسیب‌های اجتماعی به شمار می‌رود.
وی افزود: در حالی که در گذشته حساسیت‌های زیادی نسبت به طلاق وجود داشت که باعثمی‌شد حکم طلاق صادر نشود اما امروز به راحتی حکم طلاق توافقی صادر می‌شود. به همین دلیل شاهد افزایش طلاق‌های توافقی هستیم. در طلاق توافقی زن و مرد توافق می‌کنند از یکدیگر جدا شوند و این توافق در حکم دادگاه ثبت می‌شود و از نظر قانونی ضمانت اجرایی پیدا می‌کند.
وی گفت: این در حالی است که در استان علی رغم رشد ۱۴ درصدی طلاق‌ها در سال ۹۲نسبت به سال ۹۱، امار طلاق توافقی با ۲ درصد کاهش رو به رو بوده است.
وی افزود: جوانان امروزه بدون در نظر گفتن شرایط لازم برای ازدواج و دقت به مسائل زیربنایی ازدواج، اقدام به این کار می‌کنند. این سطحی نگری درازدواج خود از علل بروز طلاق در سالهای آینده است و بیشتر طلاق‌ها نیز در بین این گروه اتفاق می‌افتد.
خالقی یاد آور شد: «مشاوره و آموزش‌های قبل از ازدواج مهم‌ترین را هکار جهت کاهش آمار این گونه طلاق هاست»
وی در پایان افزود: مشاوره قبل ازدواج در الویت اول به روشن ساختن ملاکهایی می‌پردازند که برای داشتن یک انتخاب مناسب در ازدواج ضروری هستند. عدم توجه به تعیین چنین ملاکهایی و ارزش گذاری و اولویت بندی نامناسب آن‌ها اغلب موجب ناکامیهای بعدی می‌شوند. بر این اساس در مشاوره قبل از ازدواج تلاش می‌شود ملاکهای افرادی که قصد ازدواج دارند بررسی شده و راهنمایی لازم در مورد نظر داشتن ملاکهای مناسب ارائه گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز