خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان:

روابط عمومی یک نهاد ارتباطی متعلق به جامعه مدرن است

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۹۲۸

این ساختار در بسیاری از کشورهای پیشرفته و صنعتی در جایگاه واقعی خود قرار گرفته ولی در جوامع در حال توسعه این ساختار بیشتر تقلیدی و دچار روزمرگی و پراکنده کاری شده است.

سهراب بیگ زاده عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان گفت: روابط عمومی سنتی به شیوه های گذشته وابسته است ولی روابط عمومی مدرن باید بصورت شهروند الکترونیک با ابزارهای روز عمل کند.

به گزارش ایلنا از کرمان وی افزود: روابط عمومی ها به دلیل جایگاه راهبردی و زیربنایی خود می توانند سازمان های مختلف را در همگامی با پیشرفت و تحولات جهانی یاری دهد، چراکه روابط عمومی یک واحد پویای سازمانی است که هیچ گاه در آن سکون و تعطیلی وجود ندارد

وی با ذکر این مطلب که روابط عمومی سنتی دیگر به تنهایی و بدون روابط عمومی مدرن در عصر جدید قادر به ایفای نقش نیست و هر دو آنها مکمل یکدیگرند افزود: این واحد هنر هشتم و شامل مدیریت بحران و آینه تمام نما و چشم، گوش و زبان هر سازمان است.

بیگ زاده خاطرنشان کرد: روابط عمومی مانند واحدهایی نظیر امور اداری و مالی نیست که در ساعات و زمان های معینی فعالیت داشته باشد، بلکه مجموعه ای با فعالیت های خطیر، وسیع و شبانه روزی است و حیات سازمانی مستلزم فعالیت مداوم روابط عمومی هاست و سازمان بدون روابط عمومی زنده و پویا، موفق و اثربخش نخواهد بود.

عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی استان کرمان بیان کرد: ماهیت غیر مادی وظایف و مسوولیت های روابط عمومی بسیار حائز اهمیت است زیرا تمامی پیکره سازمان با روابط عمومی در ارتباط است و از سوی دیگر روابط عمومی فعالیتی مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه ها، باورها و اندیشه ها به شمار می رود.

وی گفت: مسوولان اجرایی کشور چنانچه می خواهند کشور و دستگاه های اجرایی قوی و پویایی داشته باشند، باید سطح علمی و تشکیلاتی روابط عمومی را بالا برده و در پی تعیین بودجه بیشتر و ابزار های به روزتر در این خصوص باشند.

بیگ زاده با تاکید بر این مطلب که روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد، افزود: امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد که این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان هاست و به طور کلی روابط عمومی چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد.

وی خاطرنشان کرد: کارشناسان روابط‌عمومی، همواره سعی دارند خود را در جریان سیل اخبار و اطلاعات روزانه قرار دهند و به همین دلیل است که این کارشناسان ملزم هستند که ‌مطبوعات را مطالعه کرده و اخبار و وقایع را از طریق سایت‌های خبری و خبرگزاری‌ها زیرنظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: یک کارشناس روابط‌عمومی نباید به مطبوعات و خبرگزاری‌ها بسنده کند، چراکه بسیاری از اخبار، گزارش‌ها و تحلیل‌ها در دنیای مجازی از طریق وبلاگ‌ها و شبکه های مجازی منتشر می‌شوند، بدون اینکه مطبوعات چاپی و الکترونیکی به آنها اشاره‌ای داشته باشند.

بیگ زاده عنوان کرد: کارشناسان روابط‌عمومی باید سعی کنند با بهره‌برداری از تکنولوژی روز دنیای ارتباطات که این روزها بیشتر در فضای مجازی ظهور کرده است در عرصه رقابتی حاضر و حرفی برای گفتن داشته باشند.

وی گفت: ظهور تکنولوژی‌های جدید و مفاهیم تازه‌ای چون شبکه‌های اجتماعی مجازی، و ایجاد ارتباط‌های چندگانه و خارج شدن از مونولوگ و دیالوگ در فضای اینترنت نیز این امکان را به فعالان در حوزه ارتباطات داده است تا با کاربردی کردن آن بر وسعت اجرایی خود بیفزایند.

بیگ زاده افزود: به این ترتیب با اجرایی شدن فناوری‌های نوین توسط کارشناسان روابط‌عمومی، علاوه بر رصد اخبار و اطلاعات روز، آگاهی از متدها و روش‌های نوین در حوزه ارتباطات از طریق کتاب‌های تخصصی، منبع بی‌پایان اینترنت و همچنین شرکت در همایش‌ها، جلسات سخنرانی و کارگاه‌های آموزشی و ارتباط با استادان و کارشناسان این حوزه باید از دیگر دغدغه‌های کارشناسان اصلی روابط‌عمومی باشد که همواره باید دنبال ‌کنند.

وی مهم‌ترین بخش و ویژ‌گی کارشناسان روابط عمومی را اتصال مستقیم با اقشار جامعه ذکر و عنوان کرد: براساس نوع نیاز و مشکلات موجود که در حوزه‌های مختلف اجرایی برای قشرهای گوناگون ایجاد شده است، افراد جامعه با فعالان امور روابط‌عمومی ارتباط برقرار می‌کنند و این ارتباط که به مرور زمان به اتصال تبدیل شده، رمز شناخت بیشتر جامعه و نیازهای آن توسط کارشناسان روابط‌عمومی می باشد که در سایر رده‌های تخصصی و غیرتخصصی یک سازمان دیده نمی‌شود.

بیگ زاده به نقش روابط عمومی در توسعه سازمان اشاره و خاطرنشان کرد: مدیران ارشد سازمان‌های اجرایی، درگیر مسائل اجرایی هستند و اغلب به‌ دلیل مشکلات موجود کارهای اجرایی، بیشتر وقت خود را صرف برطرف کردن موانع می‌کنند و از این‌رو زمان کمتری برای پیدا کردن یک وسعت دید نزدیک به واقعیت از دنیای اطراف خود دارند.

وی ادامه داد: آشنایی به جزئیات و رخدادهای یک اجتماع و آگاهی از اثرات اقدامات مختلف و شناخت ابزارهای نوین، همه و همه در اختیار کارشناسان روابط‌عمومی است.

بیگ زاده، افزود: اگر روابط عمومی نقش خود را به درستی انجام دهد، سازمان ها به جای آنکه در جهت حل بحران فعالیت کنند، در زمینه جلوگیری از بروز بحران عمل می کنند و از این رو در توسعه سازمان ها نقش موثری خواهند داشت.

وی بر تدوین برنامه پنج ساله از سوی انجمن و روابط عمومی ها تاکید کرد و اظهار داشت: مدیریت بدون اشتغال به کاری دیگر، تعیین بودجه و ایجاد درآمدزایی و برقراری ارتباط و اعتماد بین همکاران روابط عمومی در دستگاه های اجراسی دولتی و مراکز خصوصی نیز باید مورد توجه ویژه فعالان عرصه روابط عمومی قرار گیرد.

بیگ زاده ایجاد ارتباط تنگاتنگ بین سهامداران و مسوولان سازمان متبوع و ایجاد اعتماد و خدمت رسانی به هر دو طرف را از مهمترین فعالیت های خود در سال گذشته ذکر کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم شاهد پیشرفت و گسترش روزافزون روابط عمومی در سطح جامعه و دستگاه های اجرایی در سال پیش رو باشیم و یک تغییر نگرش اساسی در مدیران تراز اول و میانه نسبت به نقش روابط عمومی به وجود آید.

بیگ زاده در پایان گفت: پیشنهادم این است که چنانچه مدیران ارشد کشوری و استانی می خواهند کشور از گزند آسیب های اجتماعی در امان باشد به روابط عمومی توجه شایانی داشته باشند و چنانچه تصمیم به انتصاب مدیری در جایگاهی دارند، به نمره روابط عمومی آن مدیر توجه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز